مومنی تشریح کرد

پرداخت 127ميليارد تومان در 9 ماهه امسال به شهرداری شيراز

مديرکل امور مالياتی استان فارس در نشست با شهردار شيراز اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 127، ميليارد تومان از محل ماليات برارزش افزوده به شهرداري شيراز پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران مديرکل امور مالياتي استان فارس در نشست با شهردار شيراز اعلام کرد: در 9 ماهه امسال 127، ميليارد تومان از محل ماليات برارزش افزوده به شهرداري شيراز پرداخت شده است.

دراين نشست که معاونين شهرداري شيراز، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر نيز حضور داشتند، مؤمني، مديرکل امور مالياتي فارس با بيان اينکه هر سال درصدي ازمحل ماليات بر ارزش افزوده در قالب عوارض، به حساب شهرداريها و دهياري‌ها واريز مي شود، اظهار اميدواري کرد که تعامل شهرداري و اداره کل امور مالياتي در راستاي قانون افزايش يافته و با حمايت يکديگر مي توانيم خدمات گسترده تري را به مردم ارايه دهيم. 

مؤمني با اشاره به اينکه زمينه همکاري بين اداره کل امورمالياتي فارس و شهرداري شيراز بالاست افزود: براي شکوفايي اقتصاد مي توان با تشکيل يک کميته اقتصادي مشترک و برنامه ريزي هاي منسجم ، درآمدهاي شهري را تحقق بخشيد .

 وي اظهار داشت: در سال گذشته نيز 105 ميليارد تومان از محل عوارض و ماليات ها به حساب شهرداري شيراز واريز شده است .

مديرکل امور مالياتي فارس عنوان کرد: فضاي تعاملي ايجاد شده با شهرداري شيراز نيز تاثير چشمگيري در توسعه خدمات عمراني شهر شيراز خواهد داشت و در حوزه شهرداري الکترونيک مي توان با تبادل اطلاعات ميان اين دو مجموعه، گام هاي مثبتي در بهبود شرايط اقتصادي برداشت.

 مؤمني، به تحقيق و شناسايي ظرفيت هاي مالياتي در استان فارس اشاره کرد و افزود: تلاش مي شود با مطالعه و پياده سازي راهکارهاي علمي براي وصول مالياتها، به عدالت مالياتي نزديکتر شويم که با اجراي عدالت مالياتي، مردم نسبت به پرداخت ماليات تشويق شده و فرهنگ مالياتي نيز در جامعه نهادينه مي شود.

در ادامه اين نشست، حقدل، رئيس شوراي اسلامي شهر شيراز با بيان اينکه بخشي از بودجه شهرداري شيراز از محل ماليات بر ارزش افزوده تأمين مي شود، گفت: تداوم در برگزاري نشست هاي مشترک و ارايه راهکار، به بهبود فرآيندهاي هر دو سازمان براي تحقق اهداف مورد نظر کمک مي کند.

در خاتمه شهردار شيراز تاکيد کرد : پرداخت ماليات بر ارزش افزوده از سوي مؤديان ، نقش بزرگي در احداث و تکميل پروژه هاي عمراني شهر داشته و مي توان گفت توسعه پايدار شهر، از اين طريق محقق خواهد شد. وي با اشاره به نقش ماليات در توسعه خدمات شهري اظهار داشت: تلاش مي شود تا عوارض دريافتي از ماليات بر ارزش افزوده صرفاً در پروژه هاي عمراني شهر شيراز هزينه شود تا مردم بصورت مستقيم تأثير ماليات را در توسعه شهري مشاهده کنند، که اين موضوع نيز ميزان مشارکت و مسئوليت پذيري شهروندان در پرداخت ماليات را افزايش مي دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار