عسگری: گروه داوری کشورمان هیچ مشکلی برای قضاوت در بازی فینال نخواهند داشت

رییس دپارتمان داوری معتقد است محمدرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی بطور اتفاقی به این مرحله نرسیده‌اند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،  حسین عسگری در ابتدا درباره انتخاب گروه داوری ایران برای قضاوت در دیدار فینال جام ملتهای آسیا گفت: در ابتدا باید به این سه داور خوب کشورمان و پس از آن به جامعه داوری و فوتبال کشورمان تبریک بگویم، چراکه برای نخستین بار است یک گروه داوری از ایران برای قضاوت در فینال جام ملتهای آسیا انتخاب می شود.

وی ادامه داد: تلاش های خود این داوران باعث شد تا به چنین موفقیت بزرگی دست یابند و امیدوارم با توکل با خدا بیش از پیش توانایی و پتانسیل خود و داوری ایران را به اثبات برسانند.
رییس دپارتمان داوری درباره قضاوت دشواری که پیش رو گروه داوری ایران است، بیان کرد: نکته بسیار مهمی که درباره فغانی، سخندان و ابوالفضلی وجود دارد تجربه کافی آنها در مسابقات کشور، لیگ برتر و مسابقات بین المللی است و بطور اتفاقی به این مرحله نرسیده اند و پله به پله پیشرفت کرده اند. به همین دلیل بیشترین سهم در کسب این جایگاه را خودشان دارند چراکه قبلا هم گفته بودم که در عرصه داوری همه تلاش ها برعهده خود داور است.

وی افزود: فدراسیون فوتبال، کمیته و دپارتمان داوری هم همه حمایت های خود را برای ادامه این راه از این داوران خواهد کرد چراکه کار این داوران پس از قضاوت در بازی فینال بسیار سخت می شود. برای این 3 داور خوب کشورمان دعا و آرزوی موفقیت می کنم تا اتفاقاتی که در دیدارهای حساس حتی برای بزرگترین داوران دنیا هم اتفاق می افتد پیش نیاید.

عسگری در ادامه گفت: البته به کار فغانی، سخندان و ابوالفضلی ایمان دارم چراکه داورانی با تجربه، پر تلاش و با تسلط بالا هستند که از همین رو بعید می دانم در قضاوت این دیدار مشکل خاصی داشته باشند و بطور کامل از پس این قضاوت بر می آیند.

رییس دپارتمان داوری در پاسخ به این سوال که آیا حضور میزبان این دوره از رقابتها در بازی فینال، داوران را تحت فشار جو مسابقه قرار می دهد یا خیر، اینگونه توضیح داد: خوشبختانه داورهای ما اینقدر در داخل کشور در شرایط سخت قضاوت می کنند که این بازی ها در چنین سطح و امکانات بالایی کوچکترین مشکلی برایشان ایجاد نمی کند. البته یک نکته مهم این است که بر خلاف تصور عمومی در فوتبال کشورمان، میزبانی بازی ها هیچگونه امتیازی در نحوه قضاوت داوران ایجاد نمی کند و این صحبت های کلیشه ای مانند اعلام خطاهای پنجاه، پنجاه به نفع میزبان، دیگر تاریخ مصرفشان گذشته است چراکه در صورتی که داوران بطور آگاهانه بر خلاف قانون قضاوت کنند در واقع خودشان و آینده داوریشان را با خطر رو به رو می کنند.

وی در پایان فزود: بار دیگر به داوران خوب کشورمان تبریک می گویم و با توجه به تجربه ای که دارند اطمینان دارم قضاوت بسیار خوبی را در این دیدار حساس و پر اهمیت از نظر تثبیت خودشان در داوری جهان و همچنین اثبات پتانسیل داوری ایران به نمایش خواهند گذاشت. همچنین فدراسیون فوتبال کمیته و دپارتمان داوری برنامه ویژه ای پس از بازگشت این گروه داوری به پاس قدردانی از تلاش هایشان در نظر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار