قزوین؛

افتتاح 109 پروژه آموزشی در استان قزوین

همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 109 پروژه آموزشی در استان به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛به گفته ی مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ، برای افتتاح این پروژه ها 54 میلیارد ریال هزینه شده است.
جوانبخت گفت: از این تعداد، 105 پروژه مربوط به استانداردسازی سیستم های گرمایشی ، دو مدرسه
در ارداق و الوند و 2 سالن ورزشی در ناحیه یک و دو قزوین است.
وی با اشاره به طرح استانداردسازی سیستم های گرمایشی افزود : این طرح از سال 92 به اجرا در آمد و تا کنون 50 درصد از کلاسهای درس مجهز به این سیستم شده اند.
بگفته ی جوانبخت ، درپروژه های یک تا 2 کلاسه از سیستم گرمایشی تابشی و در پروژه های2 تا 5 کلاسه ازپکیج زمینی و دیواری و در پروژه های بالای 5 کلاس از موتورخانه و رادیات استفاده شده است .مدیرکل نوسازی مدارس استان همچنین گفت: از سال 85 تا کنون 790 مدرسه در استان مقاوم سازی و 92 مدرسه با هزینه 40 میلیارد تومان تخریب و بازسازی شده است .
جوانبخت افزود: هم اکنون 540 واحدآموزشی نیاز به تخریب و بازسازی و 477 واحد هم نیاز به مقاوم سازی دارند .
وی با اشاره به اینکه 50 درصداز پروژه های آموزشی استان ناتمام است خاطر نشان کرد : در سال آینده برنامه ای برای احداث واحد آموزشی جدید نداریم و پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهند شد .
جوانبخت با بیان اینکه نیمی از هزینه های ساخت مدارس برعهده خیرین است گفت : در سال گذشته خیرین متعهد به پرداخت 20 میلیارد تومان شده اند و تا کنون 80 درصد آن دریافت شده است و 20 درصد آن تا پایان اردیبهشت ماه جذب می شود .
مدیرکل نوسازی مدارس استان یادآور شد : 12 میلیارد تومان از این اعتبارات ، نقد و مابقی زمین بوده است .
جوانبخت با اشاره به مدارس پیش ساخته در روستاها گفت: در بعضی از روستاهایی که پیش بینی می شود بعد از مدتی خالی از سکنه شوند کانکس هایی به عنوان مدرسه در نظرگرفته شده و تا کنون 18 کانکس در روستاها مستقرشده است .

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.