حجت الله ایوبی در جمع خبرنگاران:

سینمای ایران امسال خزان غم انگیزی را سپری کرد/ بودجه سینما کم نمی‌شود

رئیس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از قطعه هنرمندان گفت: خوشبختانه کاهش بودجه سینما اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم پیرامون این موضوع طرحی بوده دیگر عملیاتی و اجرایی نیست.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه حضور در قطعه هنرمندان و و مرقد مطهر امام خمینی (ره) و تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص حضور خود در قطعه هنرمندان گفت: متاسفانه امسال غایبان جشنواره فیلم فجر زیاد هستند و سینمای ایران امسال خزان غم انگیزی را سپری کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمی توانستیم به منزل این هنرمندان برویم بهتر بود که در این روز بر سر مزار این هنرمندان حاضر باشیم و با نثار فاتحه به روح این عزیزان تجدید میثاقی داشته باشیم. البته مراسم اصلی ما روز 11 بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حرم مطهر خواهد بود.
 
رئیس سازمان سینمایی در خصوص وضعیت سینمای ایران در روزهای آتی عنوان کرد: در ابتدا خبر خوش ما این است که تا پایان دهه فجر وضعیت همه موسسات تابعه سازمان سینمایی مشخص خواهد شد اما مدیر انجمن سینمای جوان تا قبل از روز دوشنبه تعیین خواهد شد. همچنین سر و سامان دادن به امور بین المللی سینمای ایران یکی از خبرهای خوشی است که می توانم به آن اشاره کنم و بگویم که شورای راهبردی بین الملل سینمای ایران به زودی تشکیل می شود.
 
وی تصریح کرد:: امور مربوط به تشکیل مدرسه عالی سینما انجام شده و در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز محل استقرار این مدرسه سینمایی اعلام می شود البته باید در اینجا به خبر خوب دیگر سینمای ایران نیز اشاره کنم که به زودی اندیشکده سینمای ایران با هدف تاسیس یک باشگاه فکری برای همه علاقه مندان و فعالان سینما افتتاح خواهد شد.
 
همچنین ایوبی در خصوص نحوه‌ی اجرای جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: تمام تلاش خود را انجام داده ایم تا حاشیه آنچنانی پیرامون جشنواره فیلم فجر امسال وجود نداشته باشد و خوشبختانه فکر می کنم امسال اتفاق غیرمترقبه ای در جشنواره نخواهد افتاد.
 
رییس سازمان سینمایی با اشاره به اکران نشدن فیلم «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی در افتتاحیه جشنواره فجر بیان کرد: ما از هیچ گونه همکاری با آقای مجیدی درباره اکران فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره فیلم فجر دریغ نخواهیم کرد و در مورد این فیلم خود آقای مجیدی باید تصمیم بگیرند و تلاش کنند که این فیلم در جشنواره به نمایش درآید.
 
ایوبی در خصوص اظهارات برخی از نمایندگان در مورد کاهش ۲۱ میلیاردی بودجه سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این اتفاق نخواهد افتاد و اگر هم پیرامون این موضوع طرحی بوده دیگر عملیاتی و اجرایی نیست.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار