رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه تغییر مسیر ناگهانی علت 35 درصد تصادفات در شهر تهران است، گفت: برای برخورد با بی نظمی های ترافیکی باید سازوکار هدفمند و کارآمدتری تبیین شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در همایش آسمان آبی و زمین پاک با محوریت خط سفید که امروز (پنجشنبه) در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه 15 برگزار شد، با بیان اینکه اکثر مردم تهران از بی نظمی در ترافیک گلایه دارند ادامه داد: با وجود اینکه سیستم های هوشمند جای حضور فیزیکی پلیس را برای اعمال قوانینی گرفته اند اما متاسفانه ساز و کار برخورد با تخلفات دقیق و کارساز نیست.

وی با اشاره به اینکه هر ساله وضعیت بی نظمی در ترافیک وخیم تر می شود، افزود: سهم ثبت تخلفات با دوربین در سال گذشته 58 درصد بوده که امسال با کاهش نه درصدی به 49 درصد رسیده است اما با این وجود وضعیت بی نظمی در ترافیک وخیم تر شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد: برای برخورد با بی نظمی های ترافیکی باید سازوکار هدفمند و کارآمدتری تبیین شود.

سرهنگ حسینی مشکلات مربوط به بی نظمی های ترافیکی را مربوط به تولید روز افزون خودرو ندانست و گفت: ما بیش از آنکه از تعداد بالای خودروها آسیب ببینیم از بی نظمی ترافیکی رنج می بریم.

وی با اشاره به اینکه علت تامه تصادفات تغییر مسیر ناکهانی ثبت شده است، افزود: متاسفانه 35 درصد تصادفاتی که در شهر تهران ثبت می شود تغییر مسیر ناگهانی است که رانندگان توجهی به آن ندارند.

وی تصریح کرد: تاکسی ها 23 درصد ترافیک شهر تهران را تشکیل می دهند که نقشی اساسی و حساس در برقراری نظم ترافیکی را بر عهده دارند که با رعایت خط سفید می توانند به روان سازی بار ترافیکی کمک کرده و تصادفات را کاهش داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.