راهنمای مناطق عملیاتی جبهه جنوب/13

دستور ویژه رهبر معظم انقلاب در "گمبوعه"

در این منطقه بخشی از نیروهای قرارگاه قدس در عملیات بیت‌المقدس استقرار داشتند.


دستور ویژه رهبر معظم انقلاب در گمبوعهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
"مناطق عملیاتی جبهه" جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.  
 

"گمبوعه"

به دنبال لشکرکشی قوای "فدراسیون روسیه" و "انگلیس" به خاک ایران در جنگ جهانی در سال 1293، ایران صحنه یکی از مهمترین مناقشات بین‌المللی شد.

به دلیل این که در جنوب ایران نیروهای متجاوز انگلیسی در مناطق "بوشهر"، "تنگستان" و "دشتستان" وارد شده بودند، اقتضا می‌کرد که در منطقه "خوزستان" هم دفاع مردمی شکل بگیرد که با هدایت علما سازماندهی شده بود.
 

*نقش آفرینی سید کاظم طباطبایی در مقابله با نیروهای انگلیسی

با فتوای مرحوم "سید محمد کاظم طباطبایی یزدی" نهضت مقابله با نیروهای "انگلیس" در "خوزستان" شکل دیگری یافت.

همچنین با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران، "گمبوعه" محل استقرار و مبارزه نیروهای نظامی و مردمی در مقابله با دشمن برای ممانعت از اشغال "اهواز" بود.
 
*دستور ویژه مقام معظم رهبری

در عملیات "بیت‌المقدس"، قرارگاه "قدس" و بخشی از نیروهای عمل کننده در این منطقه استقرار داشتند؛ به دلیل اهمیت دفاع مقدس مردمی که پیوند عمیقی با مرجعیت دینی و نیز هشت سال دفاع مقدس داشت، در سال 1392 شمسی به دستور رهبر معظم انقلاب در این منطقه یادمان شهدای "گمبوعه" در جوار مزار شهدای این منطقه احداث شده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار