شکایت استاد دانشگاه آمریکایی از مقامات دانشگاه به دلیل اخراج وی پس از اظهارات ضد صهیونیستی

یک استاد دانشگاه ایلینوی که به دلیل اظهاراتی ضدصهیونیستی، شغلش را از دست داد، از مقام‌های این دانشگاه شکایت کرده است و عمل آن ها را نقض آزادی بیان خواند.

شکایت استاد دانشگاه آمریکایی از مقامات دانشگاه به دلیل اخراج وی پس از اظهارات ضد صهیونیستیبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودی، "استیون سالایتا"، استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا که به خاطر توییت های ضد صهیونیستی از این دانشگاه اخراج شده، از  مقامات دانشگاه شکایت کرده است و اعلام کرد که اخراج وی، نقض آزادی بیان بوده و مقام‌های دانشگاه تحت تاثیر، منابع مالی این نهاد آموزشی چنین تصمیمی را گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش در حالی که تنها دو هفته به آغاز سال تحصیلی دانشگاهی 2014 میلادی باقی مانده بود، به سالایتا اطلاع داده شده است که به خاطر توییت های "بی ادبانه"، که در جریان تجاوز  رژیم صهیونیستی به نوار غزه داشته، این فرصت شغلی را از دست داده است.

وی با طرح شکایتی در دادگاهی در شیکاگو بر این مساله تاکید کرده است که اقدام دانشگاه در اخراج وی، نقض حقوق قانونی برای آزادی بیان بوده و اصول آزادی عملی را پایمال کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: اخراج موجب به خطر افتادن جایگاه شغلی من شده است. بدون داشتن منبع درآمد، همسرم، پسر کوچکم و خودم مجبور به زندگی در کنار پدر و مادرم خواهیم شد که خود آنها نیز برای تامین نیازهای زندگی با چالش های زیادی روبرو هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار