مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: صادرات تعاونیهای این استان در ۹ ماهه امسال ۱۰۵ درصد رشد داشته است.

رشد 105 درصدی صادرات تعاونی‌های خراسان رضویبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی امروز افزود: تعاونیهای خراسان رضوی در این مدت ۴۱ میلیون دلار کالا صادر کردند. 

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی هزار و ۸۳ تشکل کارگری و کارفرمایی فعال است گفت: از این تعداد ۲۲۰ تشکل کارفرمایی است که مشهد با ۲۹۲ تشکل بیشترین و کلات با یک تشکل کمترین تعداد را در استان داراند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: شکایات حوزه کارگری و کارفرمایی در هیئتهای تشخیص و حل اختلاف کارگری بررسی می‌شود که تاکنون ۳۶ درصد آن‌ها در مرجع منجر به سازش شده و در مدت ۱۰ماهه نیز شکایت شاکیان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش یافته است. 

محمود احمدی با اشاره به کاهش ۶ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان در ۱۰ ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۳۴۶ نفر مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. 

وی افزود: در ارزیابی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل تعاون خراسان رضوی در بین ۳۱ استان عنوان اداره کل استانی بر‌تر را به دست آورد. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه طرح تکاپو نخستین‌بار در کشور در خراسان رضوی اجرایی می‌شود گفت: با اجرای این طرح و طبق تفاهم‌نامه، تعاونی و کارآفرینی در دانش‌آموزان گسترش می‌یابد. 

احمدی با اشاره به اینکه۱۲ هزار و ۵۴۲ تعاونی در خراسان رضوی فعال و این میزان ۶ درصد تعاونی‌های کشور است افزود: ۸ درصد اعضای تعاونی‌های کشور مربوط به این استان است و از این لحاظ رتبه دوم کشور را داریم. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۶ درصد اشتغال استان با ۱۵۴هزار نفر در بخش تعاون محقق شده است./

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار