مجازات عاملان مواد مخدر باید تشدید یابد/ مخدر‌های امروز دارای القاب فریبنده است

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه قانون‌گذاران در رابطه با مجازات عاملان مواد مخدر در كشور كم كاری كرده اند، تاكید كرد: مجازات عاملان مواد مخدر باید تشدید یابد.

مجازات عاملان مواد مخدر باید تشدید یابد/ مخدر‌های امروز دارای القاب فریبنده است
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، ابوذر ندیمی اظهار داشت: در بحث مواد مخدر باید به چند موضوع اساسی توجه داشت. نخست اینكه آیا افراد معتاد، بیمار یا مجرم به شمار می‌روند؟ اگر بیمارند باید نسبت به آنها رافت داشت؟ یا در شدت برخورد با آنها متفاوت عمل كرد؟ در كل برخورد با معلول و علت تعریف‌های متفاوتی دارد. این موضوع باید ابتدا برای مردم شفاف شود تا بهتر بتوان در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گام ‌های موثر برداشت.  
 
نماینده مردم لاهیجان با تاكید بر انسداد هرچه بیشتر و بهتر مرزهای ورودی مواد مخدر به كشور تصریح كرد: مجازات‌ها برای عاملان اصلی توزیع، ترانزیت و فروش مواد مخدر به اندازه كافی نیست و لازم است مجازات‌ها در حوزه مواد مخدر همچون مجازات‌های قاچاق كالا و ارز در كشور توسعه یابد.  
 
وی با بیان اینكه قانون‌گذاران در رابطه با مجازات عاملان مواد مخدر در كشور كم كاری كرده‌اند، افزود: باید به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در رابطه با موضوع اعتیاد در كشور بیشتر پرداخت. موضوع مواد مخدر با مفاسد دیگری همچون انواع بزهكاری و آسیب‌های اجتماعی همراه است و در صورتی كه به درستی به آن پرداخته نشود و راهكارهای مناسب را برای پیشگیری از آن را به كار نبریم، با مشكلات زیادی مواجه خواهیم شد كه رفع آنها زمان و هزینه زیادی را در پی دارد.  
 
ندیمی عنوان داشت: تاكنون برخورد با خاطیان در حوزه مواد مخدر و اقدامات انجام گرفته در انسداد مرزها مكفی نبوده و لازم است قوانین در این رابطه بازنگری شود.  
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه محدود كردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد توسط یك یا دو ارگان در كشور نتیجه بخش نیست، گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و استمداد از همه مردم و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی جهت پیشگیری از اعتیاد یكی از راهكارهای مناسب در این رابطه است؛ البته باید در راستای این مبحث آگاهی و دانش مردم را به ویژه در رابطه با انواع مخدرهای صنعتی كه برخی جوانان و نوجانان را درگیر خود ساخته است، ارتقاء داد.  
 
نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: مخدرهای صنعتی امروز با رنگ و لعاب‌های جذاب و با القاب فریبنده در كمین افراد جامعه قرار گرفته و ممكن است بسیاری از جوانان به بهانه‌های مختلف به پیشنهاد دیگران معتاد شوند و آن هم اعتیادی كه بسیار خانمان سوزتر از اعتیاد به مواد مخدر سنتی است.  
 
وی زیبایی و لاغری را از جمله القاب مخدرهای صنعتی برشمرد و گفت: دانش جوانان باید در این زمینه بیشتر شود چرا كه مواد صنعتی و شیمیایی اكثرا دارای مواد سمی‌اند كه عوارض مصرف را چندین برابر می‌كند.  
 
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار تفاوت بیشتر جرم مواد مخدر صنعتی و سنتی شد و خاطرنشان كرد: عرصه باید در حوزه مواد مخدر صنعتی آنقدر برای تهیه و توزیع كنندگان ناامن باشد كه هیچ فردی مبادرت به فعالیت در این زمینه نكند.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار