براساس شواهد موجود ناتوانی در کنترل استرس که یک اختلال بسیار شایع در بین مردم است، موجب کاهش فعالیت و عملکرد مغزی شده است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: درصد بالایی از افراد جامعه به دلیل نوع زندگی خود دچار مشکلات عصبی و مغزی شده و در نتیجه بسیاری از فعالیت‌های روزانه آنها تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استرس اعم از نوع خفیف، متوسط و شدید به یک مشکل بسیار شایع در بین مردم تبدیل شده است، تاکید کرد: براساس شواهد موجود ناتوانی در کنترل استرس که یک اختلال بسیار شایع در بین مردم است، موجب کاهش فعالیت و عملکرد مغزی شده است.

رضایی منش گفت: ناتوانی در کنترل استرس علاوه بر اثراتی که بر روی مغز می‌گذارد، عوارض خطرناکی هم بر روی سیستم قلبی و عروقی گذاشته و می‌تواند موجب افزایش سطح کلسترول و کاهش جریان خون شود.

وی یادآور شد: برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کنترل استرس در طول زندگی، می‌تواند شانس زندگی را تا حد زیادی افزایش داده و اگر این مهم با ورزش کردن نیز همراه شود، شانس زندگی تا بیش از 10 سال نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حافظه ، سیسم قلبی ، استرس ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۳:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
با سلا م و تشکر فراوان اگر امکان دارد در خصوص بیماری صرع مطالب بیشتری
توضیح دهید
آخرین اخبار