گزارش کامل مرگ یک اسکی باز در حادثه بهمن دربندسر

یکی از دو اسنوبردبازی که در بهمن روز گذشته در منطقه در بندسر گیر افتاده بودند در گذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دو اسکی باز در حادثه دیروز بهمن دربندسر زیر تلی از برف گرفتار شدند که با کمک تیم 4 نفره متشکل از علیداد ساوه شمشکی سرمربی تیم ملی؛ مرتضی جعفری و محمد کیا دربندسری و یکی از پیستورها از بهمن بیرون کشیده شدند.


گزارش کامل مرگ یک اسکی باز در حادثه بهمن دربندسر


اسکی باز اول ساعت 13 از زیر بهمن بیرون آمد و پس از بهبود شرایط خود دوباره مشغول به اسکی شد اما دو ساعت بعد با عدم مشاهده دوست خود به این فکر افتاد که شاید او نیز در زیر بهمن گرفتار شده باشد. سپس مسئولان پیست از مخابرات استعلام گرفتند و مشخص شد اسکی باز دوم داخل پیست است و به احتمال فراوان در زیر بهمن گرفتار!

عملیات تجسس توسط گروه 4 نفره ادامه پیدا کرد تا اینکه نفر دوم ساعت 14/30 از زیر بهمن بیرون کشیده شد.

این اسکی باز که هنوز نبض داشت جوانی 21 ساله بود و به اورژانس منتقل شد اما همانجا جان سپرد.

حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این حادثه گفت: ساعت 14:21 دقیقه عصر روز گذشته مرکز اورژانس  115 تهران از حادثه ریزش بهمن مطلع شد و بلافاصله دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه (دربندسر) اعزام شد.




گزارش کامل مرگ یک اسکی باز در حادثه بهمن دربندسر

وی ادامه داد: در این حادثه 3 نفر اسکی باز در  خارج از محدوده دربندسر در حال اسکی بودند که به یکباره دچار حادثه ریزش بهمن شدند که با همکاریبرخی از اسکی بازان مطرح به همراه اهالی منطقه دو نفر از آنها از زیر بهمن خارج و تحویل عوامل اورژانس شدند که خوشبختانه پس از اقدامات اولیه پزشکی بهبود و به مراکز درمانی منتقل شدند.

عباسی اظهار داشت: پس از ساعاتی تلاش و جستجو نفر سوم نیز که آقایی21 ساله بود از زیر بهمن خارج شد که متاسفانه با وجود تلاش تکنسینهای اورژانس به زندگی مجدد بازنگشت.

فراموشی و سهل انگاری دوست باعث مرگ جوان 21 ساله شد

محسن تاجیک شهردار شمشک دربندسر در خصوص جزئیات حادثه سقوط بهمن در پیست اسکی به خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: ساعت 10:30 دقیقه صبح روز گذشته مسئولان محلی پیست از حادثه ریزش بهمن و در زیر برف ماندن دو نفر مطلع شدند و بلافاصله برای نجات آنها عملیات جستجو را آغاز کردند.

وی ادامه داد: این دو نفر در خارج از محدوده فنس کشی شده و در مکانی که علائم هشدار دهنده داشت در حال اسکی بودند که به یکباره بهمن سقوط می‌کند.

شهردار شمشک افزود: با حضور تیم‌های امداد و نجات هلال احمر، اورژانس115، مسئولان پیست شمشک و اهالی یک نفر از این اسکی بازان از زیر برف خارج و تحویل عوامل اورژانس شد که خوشبختانه از مرگ نجات یافت و مجددا شروع به اسکی بازی کرد اما پس از گذشت 3 ساعت به مسئولان پیست مراجعه کرد و اظهار داشت که یک نفر از دوستانش که همراه وی بود در زیر بهمن گرفتار شده است.

تاجیک با بیان اینکه بلافاصله با حضور سگ‌های زنده یاب هلال احمر و رد یابی از طریق مخابرات تلفن همراه فرد مفقود شده در همان حوالی ریزش بهمن ردیابی شد گفت: فرد مذکور را پس از تلاش فراوان از زیر برف خارج کردند که متاسفانه پس از تلاش 2 ساعته برای احیای وی مرگ جوان 21 ساله تایید شد.

به گفته شهردار شمشک پیست بین‌المللی شمشک باز است و از اسکی بازان در خواست کرد در محدوده مجاز و فنس کشی شده اسکی کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اسکی ، بهمن ، تجسس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۳
على موسوى جوان ناكام ً اثر سهل انكارى اقايان كه بخاطر بى توجهىً و نبود امكانات اوليه و نبود افرادى كه حتى انروز اكر مستقر در بيست بودند واز رفتن به قله و بستن تله سيز و تمامى راهكارهاى كه مى توانست اين اسكى بازان رااز اسكى منع مى كرد على الان دركنار خانوادى خودش بود وأين حادثه تلخ را رقم نمى رد ولى افسوس كه هيج فايده اى ندارد روحت شاد على موسوى و فاتحه صلوات ودر ارامش باشى
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
على از بيش ما رفت و دليل مركش بى مسوليتى مسولان بيست بود جرا كه بهمن در ورزش اسكى بديدى عادى است ولى بيشكيرىً ان وجطور با برخورد كنيم امرى مهم است كه در بيست دربندسر سهل انكارى شد كه انهم بايد جوابكو باشند كه شايد على نباشد ولى على هاى ديكر را از دست ندهيم
انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
روحت شاد وبراى اين بدر و مادرصبر وشكيباى مساءلت دارم و براى شادى روح اين تازه مرحوم فاتحه و صلوات روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳
جان انسانها به اين سادكى نيست
نبود فرهنك سازى ونبودامكانات أوليه باعث از دست رفتن عزيزانمان مىشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
دروغ همش. فامیل ما بود. توی پیست بودن. دوستشم بیهوش بوده چیو میگفته اخه!!!! بعد 6ساعت از زیر برف کشیدنش بیرون نبض داشته بردنش انداختنش گوشه کلانتری داییش رفته از اونجا جمعش کرده بی انصافا بیاین ببینین مادرش چ حالی داره. انقد دروغ نگین نفرین اون مادر پشت سرتونه.
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۰:۲۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
ما هم از فوت این ورزشکار مثل شما ناراحتیم اما دلیلی نمیبینیم که شاهدان و حاضران در منطقه در این باره دروغ بگویند چرا که سودی برای کسی ندارد و دعا میکنیم دیگر این اتفاقات تکرار نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
بررسی کردید
حقیقت تلخ است یا به نفعتون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
اقای تاجیک شما تا حالا رفتین قله کابین یا اسکی کردین که با اطمینان میگید فنسکشی شده ست اونجا
ما که هرهفته اونجا اسکی میکنیم نه تابلویی دیدیم نه فنسی حتما ایراد از چشمای ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
پیست باید مجهز باشه در ضمن ممکن نیست دوستآن فراموش کرده باشند با اخبار کذب شانه خالی نکنید و مقصرین واقعی را فراموش نکنید
در محل پیست بایداورژانس وهلال احمر مستقر باشد واصلا باید به دلیل بارش شب قبل بسته می بود
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۱:۰۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
آیا از دوست متوفی سؤال نشد چگونه بود که سه نفری با هم اسکی می کردند ودچاد حادثه شدند ولی به یک باره یادش رفت ببیند دوست دیگرش چه شده است و چند ساعت بعد تازه به خاطرش آمد
آخرین اخبار