رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به نفوذ و تغییر نمرات دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های استان کرمانشاه می‌کرد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، علی شفیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به نفوذ و تغییر نمرات دانشجویان در یکی از دانشگاه‌های استان کرمانشاه می‌کرد.

شفیعی ادامه داد: در پی اعلام شکایت یکی از دانشگاه‌های کشور مبنی بر شک کردن به تغییر نمرات دانشجویان این دانشگاه، کارشناسان خبره پلیس به محل اعزام شدند.

به گفته رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، پس از بررسی‌های فنی در سیستم، مشخص شد نمرات چند دانشجو در فواصل زمانی مختلف تغییر یافته است.

این مقام انتظامی افزود: با قطعی شدن جرم و حساس بودن موضوع، اقدام برای شناسایی و دستگیری مجرمان آغاز شد و تنها بعد از دو روز چند نفر به‌عنوان مظنون شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفته و به پلیس فتا احضار شدند.

وی تصریح کرد: متهم اصلی پس از بازجویی تخصصی راهی برای انکار جرمش نمی‌دید و لب به اعتراف گشود و گفت قبلا کارشناس آموزش این مرکز بوده، اما به‌دلایلی برکنار شده و تغییر نمرات در سیستم کار وی بوده است.

شفیعی بیان داشت: متهم با استفاده از یوزر و پسوردی که قبلاً در سیستم ذخیره شده بود، وارد سیستم شده و اقدام به تغییر نمرات دانشجویان کرده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از تکمیل و ارسال این پرونده با متهمان آن به مراجع قضایی برای سپری کردن مراحل قانونی خبر داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هرگز یوزر وپسورد خود را در سیستم ذخیره نکنید و در بازه‌های زمانی مختلف رمزهای خود را تغییر بدهید.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.