عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با تاکید بر رویکرد نظام کشاروزی ارگانیک و حذف مواد شیمیایی گفت: با حذف موادشیمیایی آنتی بیوتیک ها، سموم و آفت کش هایی که برای سلامت انسان مضر است نیز به مرور زمان از بین می رود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری در حاشیه بازدید از جشنواره ارگانیک تهران با اشاره به اقدامات موثر و مثبت مدیریت شهری در حوزه ارتقای سلامت شهروندان، اظهار کرد: این موضوع تحول بسیار عظیمی در اصلاح الگوی مصرف و اصلاح تغذیه بین شهروندان ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته بحث اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی ارگانیک مطرح شده است، گفت:اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی ارگانیک در گذشته یک موضوع فانتزی و تزیینی بوده اما در حال حاضر بقدری جدی شده که مردم نیز به این موضوع علاقمند هستند و برای ارتقا سلامت خود هزینه می کنند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با تاکید بر رویکرد نظام کشاروزی ارگانیک و حذف مواد شیمیایی تصریح کرد: با حذف مواد  شیمیایی آنتی بیوتیک ها، سموم و آفت کش هایی که برای سلامت انسان مضر است نیز به مرور زمان از بین خواهند رفت.

آباد در خصوص اینکه در برخی مواقع عرضه کنندگان به صورت تجاری به محصولات کشاورزی نگاه می کنند، گفت: این دسته از افراد معتقدند که اگر دنیا به سمت تولید و عرضه محصولات ارگانیک حرکت کند، قحطی جهان را فرا می گیرد درحالی که  ما معتقدیم با عرضه محصولات ارگانیک کیفیت و کمیت مطلوب را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان از بحث ارگانیک حمایت کنند، افزود: مهمترین مسئله ترغیب کشاورز در توسعه نظام ارگانیک برای  پایش سالانه محصولات در این زمینه است اما متاسفانه این موضوع در یک نظام یکپارچه حرکت نمی کند.

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با اشاره به اینکه از نظر تامین منابع مالی باید حمایت کافی از کشاورزان انجام شود ،گفت: باید این بحث را جا بیندازیم که کشاورز بتواند در سال از یک محصول 2 بار برداشت داشته باشد ولی با همان یکبار برداشت محصول، کیفیت مطلوب را داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار