معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری:

تشکیل 3هزار و 660 تعاونی در 10 ماهه نخست امسال/ بهره برداری از 19هزار و 900 واحد مسکونی همزمان با دهه فجر

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ده ماهه نخست سال جاری 3هزار و 660 تعاونی در سراسر کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید حمید کلانتریتشکیل 3هزار و 660 تعاونی در ده ماهه نخست امسال/ بهره برداری از 19هزار و 900 واحد مسکونی همزمان با دهه فجر معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  نشست خبری با موضوع هشتمین همایش ملی بهره‌وری و تعالی تعاونی‌ها که امروز (یکشنبه) در ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با اشاره به تشکیل 3هزار و 660 تعاونی در کشور اظهار کرد: در ده ماهه نخست سال جاری 3هزار و 660 تعاونی  در سراسر کشور تشکیل شده است که 41هزار نفر از اعضای آن مرد و 13هزار و 500نفر زن هستند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه 10درصد از تعاونی‌های کشور را تعاونی‌های زنان تشکیل می دهد افزود: به طور کلی 11هزار تعاونی زنان داریم که 55هزار زن عضو آن هستند.
کلانتری بیان کرد: 455 میلیارد ریال سرمایه اولیه تشکیل 3هزار و 660 تعاونی‌ بوده که باعث ایجاد اشتغال 50هزار نفر شده است.
وی در خصوص استان‌های در صد تشکیل  دهنده تعاونی گفت:‌ استان فارس با 390تعاونی، خراسان رضوی با 330تعاونی، خوزستان با 270تعاونی، مازندران با 195تعاونی و کرمان با 170تعاونی رتبه‌های اول تا پنجم تشکیل تعاونی را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بیشترین رشته‌هایی که این تعاونی ها در خصوص آن تشکیل شده است حوزه خدمات با 1351تعاونی، کشاورزی با 963تعاونی، صنعت با 777تعاونی، فرش دستبافت با 146تعاونی و مسکن با 124تعاونی.
 
*افتتاح 356پروژه تعاونی همزمان با دهه مبارک فجر/ بهره برداری از 19هزار و 900واحد مسکونی  در این ایام
 
کلانتری با اشاره به ایام مبارک دهه فجر گفت: در این ایام 356پروژه تعاونی که به مرحله بهره برداری رسیده است افتتاح می‌شود که بخش اصلی این افتتاح‌ها مربوط به تعاونی مسکن با بهره برداری از 19هزار و 900واحد مسکونی است.

وی در ادامه تصریح کرد: از میان این پروژه‌ها 128پروژه مربوط به مسکن مهر، 111پروژه مربوط به تعاونی مسکن متعارف، 36پروژه تعاونی خدماتی و 43پروژه مربوط به تعاونی صنعتی است.
وی تاکید کرد: ‌بیشترین پروژه‌ها در استان‌های خوزستان با 66پروژه، اصفهان با 47پروژه و سیستان و بلوچستان با 34پروژه به بهره برداری می‌رسد.
کلانتری در ادامه در خصوص آیین نامه‌ای که اخیرا در دولت تصویب شد گفت: ‌بر اساس این آیین نامه موسسات مالی و اعتباری در دو قالب شرکت سهامی عام و تعاونی سهامی عام با نیاز سرمایه‌ای معادل 300میلیارد تومان به تصویب رسید تا صرف تعاونی در بحث بازار  پولی اقتصاد افزایش یابد.
وی در خصوص تعاونی های سهام عدالت تاکید کرد:‌352تعاونی سهام عدالت در 352شهرستان داریم که همه سهامداران سهام عدالت نزد یک به 48.5میلیون نفر هستند.
 
*تخصیص 96میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به  تعاونی‌ها
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از تخصیص 96میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل فعالیت تعاونی‌ها سخن گفت و افزود: با پیگیری‌های انجام شده 96میلیارد تومان از اعتبارات مصوب مجلس که ابلاغ شده است به عنوان پشتوانه‌ای در قالب وجوه اداره شده در اختیار بانک توسعه تعاون قرار می‌گیرد تا تعاونی‌ها بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند تا بتوانیم در جهت حمایت از مشاغل خانگی از منابع بانک توسعه تعاون به ازای هر نفر 15میلیون تومان و به ازای هر تعاونی 100میلیون تومان پرداخت شود.
 
وی با اشاره به برگزاری 2هزار و 150دوره آموزشی تاکید کرد:‌این دوره‌ها در 160عنوان و برای 30هزار نفر برگزار شد همچنین 110عنوان پایان نامه دانشجویی در  مقطع ارشد و دکتری را دنبال کردیم.

کلانتری همچنین از راه اندازی باشگاه زنان تعاون گر ظرف سه ماه آینده خبر داد و یادآور شد: این باشگاه جنبه حمایتی و تشویقی دارد تا زنان تعاون گر در مناسبت‌های مخ تلف ماهی یک بار دور هم جمع شوند و تجارب و موفقیت‌های خود را برای یکدیگر بازگو کنند.
و ی به امضا تفاهم نامه با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: یکی از محورهای بیکاری جامعه فارغ التحصیلانی هستند که بعد از  پایان تحصیلات  حاضر به کار کردن در هر حوزه‌ای نیستند از این رو تفاهم نامه‌ای با دانشگاه آزاد اسلامی امضا  کردیم تا بتوانیم در جهت حل این مشکل گام برداریم.
انتهای پیام/
برچسب ها: تعاونی ، مسکن ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار