یک کارشناس سیاست خارجی گفت: با توجه به اظهار نظرات دوطرف نمی‌توان به طور قطعی چشم انداز روشنی را از پایان مذاکرات مطرح کرد، اما اگر مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته را مدنظر قرار دهیم، می‌توان گفت به یک توافق نسبی خواهیم رسید.

"حسن لاسجردی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به چشم انداز پایان مذاکرات هسته‌ای کشورمان در این هفت ماهه تمدید شده، اظهار داشت: تمدید مذاکرات در این ۷ ماه از سوی دوطرف امری عادی بود.  
 
وی ادامه داد: فراز و نشیب مذاکرات اکنون در فضای محل اختلافات حرکت می‌کند و طبق طرح اقدام مشترک ابتدا نقاط مشترک، نقاط محل اختلاف و در انت‌ها محل اشتراک نقاط اختلافی جزئی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: اکنون مذاکرات در حال بحث و بررسی بر روی مسائل جزئی محل اختلاف است که به موضوعاتی چون؛ تعداد سانتریفیوژ‌ها، مکان‌های هسته‌ای و.... بر می‌گردد.  
 
لاسجردی افزود: با توجه به اظهارنظرات دوطرف نمی‌توان به طور قطعی چشم انداز روشنی را از پایان مذاکرات مطرح کرد، اما اگر مذاکراتی که تاکنون صورت گرفته را مدنظر قرار دهیم، می‌توان گفت به یک توافق نسبی خواهیم رسید.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح اقدام مشترکی که از سوی دوطرف مطرح شده، به یک سامانه معنی داری برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار