زالی در نشست جشنواره رهبران کارآفرین خبرداد:

نرخ کارآفرینی در کشور 16 درصد است

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران گفت: نرخ کارآفرینی در کشور 16 درصد است که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا زالی رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در نشست خبری جشنواره رهبران کارآفرین که امروز دوشنبه در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به افزایش نرخ کارآفرینی در کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار دیده‌بان جهانی کارآفرین نرخ کارآفرینی در کشور 16 درصد است که نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: طی 42 ماه گذشته از هر 100 نفر ایرانی 14 نفر کسب و کار جدید آغاز کرده است.

زالی با اشاره به اینکه ایران از جمله کشورهایی است که پتانسیل کارآفرینی بالا دارد تصریح کرد: از این رو ضرورت دارد از بزرگان کارآفرینی تجلیل شود و این امر در قالب جشنواره رهبران کارآفرین اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره رهبران کارآفرین سوم اسفند ماه با حضور کارآفرینان، اعضای اتاق‌های بازرگانی، رهبران کارآفرین و دانشجویان کارآفرینی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران جزء کشورهایی است که نرخ کارآفرینی در آن متوسط رو به بالا است ادامه داد: علی رغم اینکه در حوزه اقتصادی با وجود تحریم‌ها و رکود‌ها کارآفرینی خوبی داریم اما در بخش کارآفرینی اجتماعی نرخ فعالیت کارآفرینانه پایین است چرا که بیشتر کارآفرینی‌ها اقتصادی است و کارآفرینی اجتماعی کمتر از 1 درصد را به خود اختصاص داده است.

زالی همچنین یادآور شد: منظور از کارآفرینی اجتماعی راه‌اندازی کارآفرینی‌ها با هدف غیر اقتصادی و کسب سود مانند خیریه هاو   NGOها است که جشنواره رهبران کارآفرین نیز به منظور افزایش فرهنگ کارآفرینی اجتماعی و شناسایی رهبران آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.