این بیماری را با سرطان استخوان اشتباه نگیرید

کیست استخوانی ممکن است بار توان فرد را کاهش دهد اما فرق اساسی با سرطان استخوان دارد.

 محمد اکبری ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سرطان استخوان در قسمت وسط استخوان و باقی مانده آن که وظیفه تحمل وزن فرد را دارد، بروز می‌کند در صورتیکه این سرطان در داخل استخوان فرد به خصوص استخوانهای بلند که وظیفه گردش خون را بر عهده دارد، دیده شود به صورت سرطان خون مشاهده خواهد شد.

وی افزود: در سرطان استخوانی که به صورت سرطان خون بروز می‌کند گلبول های سفید خون فرد به خوبی ساخته نمی‌شود، در صورتیکه سرطان استخوان اصطلاحا در ناحیه پریس یا همان باقی مانده استخوان که وظیفه تحمل وزن فرد را دارد بروز می‌کند استخوان فرد با یک شکستگی یا بدون هیچ ضربه ای دچار آسیب دیدگی می‌شود.

 این متخصص ارتوپد با اشاره به راه تشخیص سرطان استخوان اظهار داشت: در صورتیکه فرد قبل از شکستگی استخوان، از این ناحیه اسکن بگیرد ممکن است رادیولوژیست بتواند بیماری سرطان استخوان را تشخیص بدهد و این نوع سرطانها تنها بدین وسیله تشخیص داده می شود.

اکبری ادامه داد: گاهی در اینترنت کیست استخوانی را با سرطان این ناحیه یکسان عنوان می کند در صورتیکه این دو عارضه جداگانه هستند و ارتباط مستقیمی بین آنها وجود ندارد کیست استخوانی ممکن است بار توان فرد را کاهش دهد اما فرق اساسی با سرطان استخوان دارد.

وی با اشاره به فرق اساسی سرطان استخوان و کیست این ناحیه عنوان کرد: پس از تشخیص کیست استخوانی، این ناحیه ترمیم می‌شود و تنها در یک مکان محدود باقی می‌ماند اما سرطان استخوان در قسمت‌های مختلف بدن به سرعت پخش می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار