اذعان مقام سابق ارتش انگلیس: آنچه خود در عراق کاشته‎ایم را برداشت می‌کنیم!

فرماندۀ سابق ارتش انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکۀ "اسکای نیوز" گفت شاید نیاز باشد نیروهای انگلیسی به منظور مبارزه با داعش در عراق و سوریه مستقر شوند و هم‌چنین پذیرفت که غرب "بخشی از آنچه خود در عراق کاشته است را برداشت می‌کند."

به گزارش سرویس بین‌الملل باشکاه خبرنگاران، "ریچارد دانات" مقام سابق ارتش انگلیس در مصاحبه با شبکۀ "اسکای نیوز" گفت شاید نیاز باشد برای مبارزه با داعش نیروهای انگلیسی در عراق و سوریه مستقر شوند. وی نیز پذیرفت که غرب "بخشی از آنچه خود در عراق کاشته است را درو می‌کند."

ریچارد دانات در ادامه گفت: ممکن است انگلستان نیازمند آن باشد که اقداماتی فراتر از انجام حملات هوایی و پروازهای شناسایی در ائتلاف علیه داعش صورت دهد.

او گفت: "انگلیس و دیگر کشورهایی که در پی حمله به عراق در سال 2003 صدام حسین را از قدرت برکنار کردند باید بخشی ازمسئولیت وقایعی که در عراق اتفاق می‌افتد را بپذیرند."

وی افزود: "آنچه که پس از موفقیت نظامی در سال 2003 رخ داد و به موجب آن صدام حسین سرنگون شد این بود که طرحی مناسب برای آنچه پس از آن رخ خواهد داد وجود نداشت. و زمانی که شما طرحی ندارید، خلا بوجود می‌آید، که در این خلا انواع نیروهای متمرد و سرکش می‌توانند تلاش کنند تا به قدرت برسند و این چیزی است که اتفاق افتاد.  من فکر می‌کنم اکثر آنچه امروز شاهد آن هستیم نتیجۀ برنامه‌ریزی ضعیف در سال 2003 و 2004 است. در نتیجه از آن بیم دارم که ما در حال برداشت بخشی از آنچه که خود کاشتیم هستیم، اما باید با واقعیت روبرو شویم، باید با پیشامدهایی که خود را درگیر آن می‌بینیم روبرو شویم، تمام تلاش خود را به کار گیریم و واقعا با این مسئله مقابله کنیم."



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
هنوز که سراغ شما نیومده اند
آخرین اخبار