پیشروی ارتش "سوریه" در ریف حسکه "داعش" را زمین‌گیر کرد

پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در مناطق مختلف ریف حسکه ضمن قطع یکی از مهمترین راه‌های ارتباطی و امدادی داعش از عراق به رقه در سوریه، این گروه تروریستی را در ریف حسکه زمین‌گیر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، ریف شهر "حسکه"، در شمال شرقی سوریه این روزها شاهد تحولات میدانی سریعی است و در حالی‌که گروه تروریستی تکفیری "داعش" تمام تلاش خود را بکار می‌برد، تا مقابل پیشروی ارتش سوریه در محورهای استراتژیک این جبهه عملیاتی مقاومت کند، اما جز شکست و عقب نشینی چیزی عایدش نشده است.
 
بنابر گزارش‌های رسیده عناصر داعش در محورهای غرب شهر حسکه شامل کوه «عبد العزیز» تا آزاد راه "صدیق" و محور کوه عبد العزیز تا ایستگاه نفت"ابیض" و در محور جنوبی حسکه شامل حسکه - المیلبیه تا محور جنوب شرقی این شهر که از روستاهای "سبع سکور" تا کوه "کوکب" در شرق حسکه متحمل خسارات سنگین شده و زمین‌گیر شده‌اند.
 
ارتش سوریه بار دیگر نشان داد که تاکتیک آزادسازی تدریجی مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی بهترین و کارآمدترین تاکتیک در مقابله با این گروه‌هاست،‌ به گونه‌ای که در جدیدترین عملیات خود موفق شد، 5 روستای واقع در ریف جنوب شرقی حسکه به نام‌های رد شقرا – مصول رد شقرا – الداودیة – مزرعة أبو سعید – الخشفة را آزاد کند.
 
این روستاها به این جهت که اجازه پوشش آتش بیشتر به توپخانه ارتش سوریه علیه مواضع داعش در روستاهای منطقه المیلبیه به ویژه دو روستای "الشبیب" و "باب الخیر" و بخشی از شرق بزرگراه "الشدادی" را می‌دهند، ‌دارای موقعیت استراتژیک بالایی هستند.
 
اما در خصوص این پیشروی ارتش سوریه باید گفت که نیروهای ارتش سوریه با این پیشروی موفق شدند، نقل و انتقال داعش در عمق منطقه «البادیه» یا همان بیابان شام به ویژه از محور جنوبی غربی قرار گرفته در جوار کوه عبد العزیز را فلج کنند که از جمله راه‌های امدادی و کمک رسانی داعش در شرق و شمال شرقی سوریه به شمار می‌آمد، محوری که حلقه ارتباطی داعش در رقه و داعش در عراق با گذر از شهر «الشدادی»، مهمترین پایگاه داعش در جنوب حسکه شمرده می‌شد.
 
یک منبع میدانی سوری در این خصوص با اشاره به اینکه عملیات ارتش سوریه در ریف حسکه با جدیت ادامه می‌یابد، یکی از مهمترین دلایل کسب این پیروزی‌ها را صرف نظر از تاکتیک‌های موفق و درست نظامی، حمایت مردمی بخصوص اهالی این مناطق از نیروهای ارتش سوریه و پیوستن فرزندان عشایر به نیروهای ارتش و قرار داشتن آنها در کنار این نیروها در مبارزه‌اشان علیه داعش دانست.
 
این منبه آگاه توضیح داد: با آزادسازی هریک از مناطق ارتش سوریه اقدام به برقراری امنیت و ثبات در آنها می‌کنند که با استقبال گسترده ساکنان آن مواجه می‌شود.
 انتهای پیام/زض
منبع:فارس

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار