منابع آگاه:

اختلاف آمریکا و اسرائیل بر سر مسئله هسته ای ایران به نفع تهران تمام خواهد شد

منابع آگاه خاورمیانه اعلام کردند که در صورت توافق آمریکا و ایران بر سر برنامه هسته‌ای نخست وزیر رزیم صهیونیستی، با انزوای بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ منابع آگاه در خاورمیانه به پایگاه "‌دبلیو‌ان‌دی" اعلام کردند که در صورت دستیابی ایران و آمریکا به توافق هسته‌ای، "بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انزوای بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش، همین عامل می‌تواند دلیل همکاری مخفیانه "ران درمر" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با "جان بینر" رئیس کنگره باشد تا با دور زدن کاخ سفید زمینه سخنرانی نتانیاهو در خصوص ایران در کنگره آمریکا را  فراهم کند.

 دعوت بینر از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره موجب وخامت بیشتر روابط بین واشنگتن و تل آویو شده است.

منابع آگاه خاورمیانه تاکید کردند که تحولات مربوط به روابط آمریکا و اسرائیل، در نهایت به نفع ایران خواهد بود، چرا که تهران اعتقاد دارد که در ادامه مذاکرات هسته‌ای، آنچه را می‌خواهد، به دست خواهد آورد.

نتانیاهو بارها گفته است که هر توافق هسته‌ای با ایران یک توافق بد خواهد بود.

"آکیوا الدار کارشناس" مسائل خاورمیانه در این خصوص اعلام کرد: "نمایان‌ترین نشانه اینکه ایران چیزی را که می‌خواسته به دست آورده است، همکاری بین ایران و آمریکا علیه داعش در عراق است. یک نشانه دیگر را می‌توان در مذاکرات بین کشورهای خلیج فارس و ایران برای ایجاد نظم نوین منطقه‌ای، پیدا کرد."

وی در ادامه این گزارش چند مورد دیگر در این خصوص ذکر کرده است و اعلام کرده که همه این نشانه‌ها بر این مساله تاکید می‌کند که ایران برای موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گام برمی‌دارد و کشورهای خلیج فارس نیز به دنبال کاهش تنش در منطقه و تمرکز بیشتر بر دشمن مشترک یعنی داعش هستند.

این کارشناس در ادامه اعلام کرد: مخالفت نتانیاهو با توافق هسته ای با ایران، می‌تواند منجر به این شود که اسرائیل حمایت متحدان غربی خود را از دست بدهد. وقتی که نتانیاهو حضور خود برای سخنرانی در کنگره را قطعی کرد تا به تلاش‌های اوباما برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران ضربه بزند، این مساله انگیزه بیشتری به ایران داد تا به توافق نهایی با قدرت‌های جهانی دست یابد.

وی افزود: "ایران اکنون می‌تواند مطمئن شود که امضای توافقنامه موجب تشدید تنش در روابط اوباما و نتانیاهو خواهد شد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار