کارشناس عربستانی:

تغییری در سیاست‌های عربستان ایجاد نمی‌شود

کارشناس سیاسی عربستانی گفت: تغییرات زیادی در سیاست‌های رژیم عربستان ایجاد نمی‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی "همزه الحسن" از لندن در گفتگو با  این شبکه درباره سیاست‎های جدید پادشاه عربستان سعودی و در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تغییری در سیاست های این کشور ایجاد شود، گفت: نمی توان از رژیم و افراد محافظه کار در عربستان سعودی انتظار داشت تغییرات اساسی و تند در سیاست داخلی و خارجی داشته باشند و چنین وضعی را در دوران پادشاهان گذشته رژیم عربستان شاهد نبودیم و در زمان ملک سلمان نیز رخ نخواهد داد. 

ممکن است هر پادشاهی بخواهد تاکتیک‌های خاص خود را داشته باشد ولی در اصول هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد. روشن است که با به قدرت رسیدن ملک سلیمان، قدرت نیروهای دینی در این رژیم بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: او سه نفر از نیروهای آل الشیخ را در کابینه خود انتخاب کرده است و صالح آل الشیخ را به وزارت امور اسلامی بازگرداند. صالح در ماه دسامبر گذشته از کار برکنار شده بود. تغییرات سیاسی که در عربستان رخ داده است را می توان در توجه ملک سلمان در قدرت دادن به فرزندان خود مشاهده کرد. وی دو فرزند خود را به عنوان امرای مکه مکرمه و ریاض انتخاب کرد. یکی دیگر از فرزندان وی به عنوان معاون وزیر خارجه انتخاب شده است. به نظر می رسد فرزندان کوچک تر ملک سلمان برای وی عزیز تر هستند به طوری که محمد فرزند 35 ساله وی به عنوان وزیر دفاع عربستان انتخاب شده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار