مشاور "حامد کرزی"

هراس از گسترش اسلام علت اصلی اهانت غرب به این دین است

مشاور رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به تازه‌ترین اقدام نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" گفت: هراس غربی‌ها از گسترش اسلام علت اصلی این گونه واکنش‌های اهانت‌آمیز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "ضامن علی احمدی" مشاور فرهنگی «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان، اقدام اخیر یک نشریه فرانسوی به نام «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز از پیامبر اسلام را تلاشی مذبوحانه و بی‌اثر برای ایجاد تصویری منفی از اسلام خواند.
 
وی افزود: دین اسلام به موجب مزایایی که در آن موج می‌زند، گرایش گسترده‌ای نسبت به خود در وجود جوانان غربی ایجاد کرده و شکل‌گیری اقدامات اهانت‌آمیز در غرب ریشه در هراس از گسترش و نفوذ اسلام در این کشورها دارد.
 
این آگاه دینی افزود: هراس از گسترش اسلام در دنیای غرب مسئله جدید و ناآشنایی نیست بلکه پیش از این نیز بارها این هراس به اشکال مختلفی خود را نشان داده است؛ به عنوان مثال برخی افراد مانند «میشل ولبک» نویسنده معاصر فرانسوی، اسلام را یک نیروی مهاجم می‌بیند که به تدریج ارزش‌های اروپایی (فرانسوی) را نابود می‌کند و ارزش‌های خود را بر این کشورها حاکم می‌سازد. این نویسنده در رمانی تحت عنوان «تسلیم»، پیش‌بینی می‌کند که در سال 2022 یک مسلمان رئیس جمهور فرانسه می‌شود.
 
این نویسنده افغان تاکید کرد: به رغم بدبینی این نویسنده فرانسوی دین اسلام نه تنها ماهیت و طبیعت تهاجمی نداشته و ندارد؛ بلکه این دین به شکل پیدا و پنهان از سوی غربی‌ها مورد هجمه قرار گرفته است.
 
شکست پروژه‌های شوم و شیطنت‌آمیز غربی‌ها
 
احمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غربی‌ها به شکل زیرکانه‌ای از گروه‌هایی حمایت می‌کنند که مانند داعش و طالبان بنام اسلام دست به خونریزی و خلق خشونت می‌زنند.
 
وی افزود: هدف اساسی و انگیزه اصلی غربی‌ها از این کار ترسیم یک تصویر منفی و یک چهره خشونت‌بار از اسلام است؛ اما این پروژه غربی‌ها شکست خورده و هراس از گسترش اسلام در غرب، به رغم تهاجم تبلیغاتی گسترده علیه این دین، بر ناکامی‌‌ها و عدم اثربخشی چنین اهداف شوم و شیطنت‌آمیزی دلالت دارد.
 
نفرت‌پراکنی مذهبی از سوی غربی‌ها
 
احمدی در ادامه یادآوری کرد: اقدامات اهانت‌آمیز از سوی کشورهای غربی، پیامدی جز نفرت‌پراکنی مذهبی ندارد و تظاهرات و واکنش‌های مسالمت‌آمیز در کشورهای اسلامی نشان از آن دارد که پیروان اسلامی اهانت را با اهانت پاسخ نمی‌گویند و هیچ‌گاهی از نفرت‌پراکنی مذهبی جانبداری نمی‌کنند.
 
وی افزود: عدم مهارت اقدامات اهانت‌آمیز در برابر اسلام می‌تواند دنیا را مستعد خطر و آسیب‌پذیری‌های زیادی سازد.
 
این پژوهشگر مسائل دینی افزود: تمام شعارهایی که در غرب سرداده می‌شود، شعارهای پوشالی و فاقد محتوا است و از جمله این که غربی‌ها همواره از الزام احترام به عقاید و باورهای دیگران فریاد سر می‌دهند؛ اما خود هیچ‌گاه به ارزش‌هایی چون تساهل و مدارای مذهبی معتقد و پابند نبوده‌اند و توهین به پیامبری که صدها میلیون طرفدار دارد، دلیل واضح و غیر قابل انکار چنین حرفی است.
 
احمدی، در پایان افزود: مسلمان‌ها با این که می‌دانند دین مسیحیت منسوخ شده بازهم به باورهای دینی پیروان این دین احترام گذاشته‌اند در حالی که نه تنها هیچ‌گاه شاهد رفتار مشابه از سوی غربی‌ها نبوده‌اند؛ بلکه همواره تلخی‌های توهین به پیامبر معظم خویش از سوی غربی‌ها را چشیده‌اند و این عدم علاقه کشورهای غربی به احترام متقابل (به اعتقادات و ارزش‌های دینی همدیگر) می‌تواند چشم‌انداز ترسناکی را در برابر بشر امروز قرار دهد.
 
/انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار