مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

سبد کودی کشور متنوع خواهد شد/ کارت نهاده‌ در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت

علیرضا ولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: سبد کودی کشور متنوع خواهد شد و ما فقط به دنیال کود شیمیایی نیستیم بلکه با تفاهم‌نامه‌ای که با انجمن کودهای زیستی و عالی انجام دادیم سبد کودی کشور متنوع می‌شود.

سبد کودی کشور متنوع خواهد شد/ کارت نهاده‌ در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا ولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تفاهم نامه و قرارداد منعقده با تولیدکنندگان داحلی از طریق اتحادیه مقرر گردید تعداد 10 نوع کود کشاورزی به میزان 250 هزار تن از طریق شبکه توزیع شرکت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر 10 نوع کود مذکور این شرکت در صدد است ورود چهار نوع کود دیگر را در سبد توزیع خود بگذارد که شامل موارد ذیل می‌باشد:  

اوره با پوشش گوگردی حدود 50 هزار تن، سولفات آمونیوم حدود 50 هزار تن، نیترات آمونیوم مخلوط با فسفات 50 هزار تن، کود فسفاته غنی شده 50 هزار تن که در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ولی در خصوص در اختیار قرار دادن کارت نهاده در اختیار کشاورزان از سال آینده نیز تصریح کرد: با توافق‌نامه‌ای که بین بانک کشاورزی و این شرکت صورت گرفته از سال آینده کارت خرید نهاده‌های کشاورزی جهت افزایش قدرت خرید کشاورزان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا بتوانند کود، سم و بذر موردنیاز خود را تهیه نمایند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه این شرکت درصدد ایجاد باشگاه مشتریان برای بخش کشاورزی است اضافه کرد: مطالعه و بررسی در خصوص امکان ایجاد فضای ارتباطی دوسویه با کشاورزان در قالب باشگاه مشتریان بخش کشاورزی به منظور اطلاع رسانی از وضعیت نهاده‌ها و آگاهی از نقطه نظرات و مسائل و مشکلات کشاورزان است که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کشاورزان به این باشگاه بپیوندند.

وی در خصوص وضعیت صادرات کود به دیگر کشورهای منطقه نیز افزود: ما درصدد هستیم تا مازاد تولید کود خود را به دیگر کشورهای منطقه به خصوص همسایه‌هایمان صادر کنیم.

ولی در پایان یادآور شد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت دولت گام دوم در کاهش وابستگی کشور در واردات کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه برداشته شده و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای فی مابین خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه تولیدکننده کودهای کشاورزی کشور برای استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی منعقد و طی آن مقرر گردید در قالب یک برنامه عملیاتی شش ساله وابستگی کشور به تولید کودهای فوق مرتفع گردد و تمامی نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار