به مناسبت دهه مبارک فجر؛

برگزاری جشن آزادی ۵۰ زندانی جرائم مالی در اردبیل

به مناسبت دهه مبارک فجر جشن آزادی ۵۰ زندانی جرائم مالی و دیه زندان‌های استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در جشن آزادسازی 50 زندانی جرائم مالی اردبیل با اشاره به تفکر و اندیشه‌های معنوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری جشن‌های آزادسازی زندانیان آبرومند از برکات معنوی انقلاب است.

وی با بیان اینکه این انفاق در راه خدا و رفع گرفتاری انسان‌ها سرمایه‌گذاری است افزود: بهترین توشه برای آخرت احسان به مردم است به ویژه کسانی که چنین گرفتار شده‌اند و آبرویشان در معرض خطر است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل نیز در این مراسم با قدردانی از ستاد دیه کشور، اعضای هیئت مدیره ستاد دیه استان, کمیته امداد امام (ره)، مدیران بانک‌های عامل همکار با ستاد دیه و خیران و شکات بیان کرد: با همت همه دست‌اندرکاران امروز شاهد آزادسازی 50 تن از زندانیان جرائم مالی غیر کلاهبرداری و دیه هستیم.

مسعود انزابی تصریح کرد: از میان زندانیان آزاد شده 6 نفر محکوم به پرداخت دیه تصادف غیرعمد ، 34 نفر از محکومان مالی غیرکلاهبرداری و 10 نفر نیز از محکومان مهریه از همه زندان‌های استان بودند که با همت خیران و ریش‌سفیدان و گذشت از سوی شکات و نیز توسط محکومان، بانک‌های عامل و ستاد دیه کشور پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: امسال تعداد  224 نفر با کمک‌های ستاد دیه استان اردبیل از زندان‌ها آزاد شده‌اند که از این میان 214 نفر مرد و 7 نفر از محکومان آزاد شده زن بوده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل نیز اظهار کرد: ستاد دیه خود از موالید میمون و پر برکت انقلاب اسلامی است که شهید بزرگوار سیداسدالله لاجوردی که از انقلابیون زندان کشیده بود خود از بنیانگذاران این ستاد بوده است.

مراد فتحی زندانیان را نیازمند توجه جامعه و مددکاری و مددیاری دانست و افزود: زندانیانی که بدهکار هستند و نه بزهکار, نیازمند توجه ویژه آحاد جامعه به ویژه خیران هستند و اگر همتی همگانی با بسترسازی فرهنگی رخ دهد شاهد روزی می‌شویم که زندانی بدهکار در زندان نداشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.