قم؛

64 درصد مردم قم تحت پوشش تامین اجتماعی

در قم نیز 38 هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی می باشند.

  به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ موسوی مدیر کل تامین اجتماعی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت های سازمان گفت: سازمان تامین اجتماعی در دو بخش بیمه ای و درمان فعالیت می کند که 26 نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می کند که از این تعداد 18 نوع خدمت اصلی است.

وی ادامه داد:از مهمترین دستاورد های اقلاب اسلامی تامین اجتماعی است که قبل ا ز انقلاب برای بخش خاصی از اقشار مردم بود اما بعذ از مصوبه سال 58 تحولی در نظام تامین اجتماعی کشور صورت گرفت.

مدیر کل تامین اجتماعی قم  تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی کشور را 40 میلیون نفردانست و گفت:در استان قم 27 صنف  تحت حمایت تامین اجتماعی هستند که 237 هزار را شامل می شود و با افراد تحت پوششش خود به بیش از 700 هزار نفر می رسند.

وی یکی از خدمات ویژه تامین اجتماعی را بیمه طلاب دانست و افزود: 96000 نفراز طلاب و اعضای خانواده آنها در سراسر کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در قم نیز 38 هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی می باشند.

موسوی الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی را یکی دیگر از فعالیت های سازمان دانست و بیان کرد: 12 خدمت در حال انجام است که پرداخت الترونیکی حق بیمه توسط  کارفرمایان و مشاغل آزاد از این خدمات می باشد.

وی 64 درصد جمعیت استان قم را تحت پوشش بیمه دانست و تشریح کرد: 14106 نفر در مشاغل آزاد؛ 8180 نفر در بیمه اختیاری؛ 12526 نفر ازکارگران ساختمانی؛ 17199 نفر از رانندگان حمل و نقل درون و برون شهری بخشی از بیمه شدگان هستند.
 
انتهای پیام/ع

 
برچسب ها: قم ، درصد ، پوشش ، تامین ، اجتماعی ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.