حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت؛

از آخرین اخبار اعزام های نوروزی عمره و عتبات تا اسامی استان‌هایی که بیشترین ثبت نام تمتع را دارند

جزئیات اعزام های نوروزی عمره و عتبات و اسامی استان‌هایی که بیشترین ثبت نام تمتع را دارند از جمله مهمترین اخبار سازمان حج و زیارت در هفته گذشته بود.

سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات و اخباری بود که در این گزارش به طور خلاصه به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، آغاز ثبت‌نام‌هاي نوروزي عتبات از18 بهمن خبری بودکه محسن نظافتي مدير كل عتبات سازمان حج و زيارت كشور هفته گذشته در خصوص آن سخن گفت و اظهار کرد:متقاضيان اعزام به عتيات عاليات درايام تعطيلات نوروز، مي‌توانند از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه از ساعت صبح 9 تا ساعت 16 روز ۲۵ بهمن ماه با مراجعه به سايت پيش ثبت نام عتبات به نشاني
www.atabat.haj.ir نام نويسي كنند.

وی ادامه داد: اعزام‌هاي دوره جديد و نوروزي عتبات عاليات از ۲۱ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۲۵ خرداد ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.

نام نویسی در کاروان های مرحله دوم عمره از پنجشنبه آغاز می شود

روابط عمومی سازمان سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد : ثبت‌نام متقاضیان دارای اولویت تشرف در گروه‌های مرحله دوم عمره 94-93 مربوط به پروازهای حدفاصل 21 اسفند 93 تا 26 خرداد 94 از پنج شنبه به‌ترتیب در هر یک از استان های کشور انجام می‌شود.


اولویت های جدید حج تمتع اعلام می شود/آغاز حج تمتع سال 94 از ابتدای شهریور

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به پایان مهلت نام نویسی از زایران حج تمتع سال 94 از اعلام اولویت های جدید نام نویسی در برخی استان های کشور خبر داد.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان، اعزام های حج تمتع 94 از ابتدای شهریور ماه آغاز می شود.


وی سهمیه ایران در حج 94 را مانند سال گذشته حدود 64 هزار نفر عنوان کرد.


محسن نظافتیمدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: روزانه 3 هزار و 200 زائر ایرانی در قالب 80 کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

نظافتی همچنین از احتمال افزایش اعزام‌های نوروزی عتبات خبر داد و تصریح کرد: در حال رایزنی و بررسی‌ برای افزایش اعزام‌های نوروزی زائران به عتبات هستیم و احتمالا شاهد افزایش دو برابری اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام نوروز خواهیم بود.


کدام استان‌ها بیشترین ثبت نام تمتع را داشتند؟ / فردا آخرین مهلت ثبت نام


حسن سرخوش مدیر کل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ، با اشاره به آخرین آمارها از ثبت نام تمتع اظهار کرد: در حال حاضر به طور میانگین بیش از 90درصد ظرفیت ثبت نام حج تمتع در استان‌های سراسر کشور تکمیل شده است.


وی در ادامه افزود: در این میان استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اردبیل و مازندران با تکمیل ظرفیت 95درصدی بیشترین ثبت نام‌ها را برای اعزام به حج تمتع سال 94 به خود اختصاص داده‌اند.



ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌و گو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش اعزام‌های نوروزی عمره اظهارکرد: در حال برنامه ریزی برای افزایش تعداد پروازهای عمره در ایام نوروز هستیم تا بتوانیم عمره گزاران بیشتری را در این ایام به سرزمین وحی اعزام کنیم.

 

کاهش اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی/ اعزام 64هزار زائر در تمتع 94به سرزمین وحی

ناصر خدرنژاد معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت ، با اشاره به کاهش اعزام زائران به سرزمین وحی اظهار کرد: در عمره سال جاری اعزام زائران به سرزمین وحی به دلیل تخریب و بازسازی هتل‌های مدینه نسبت به سال‌ گذشته کاهش یافته است.


معاون حج عمره و عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه به انعقاد قرار داد حج 94 اشاره و تاکید کرد: ‌این قرار داد با حضور رئیس سازمان حج و زیارت در عربستان و طی جلساتی که با وزارت حج عربستان برگزار شد منعقد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد تعداد زائران حج تمتع سال 94 مانند سال گذشته است و بدین ترتیب 64هزار زائر و عوامل حج گزار در حج تمتع 94 به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/



برچسب ها: عمره ، عتبات ، حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار