اتمام طرح آب‌رساني از سرشاخه‌هاي قمرود در اوايل سال آينده

وزير نيرو از تکميل طرح آب‌رساني از سرشاخه‌هاي قمرود به خوانسار در سه ماه نخست سال آينده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون) ، حميد چيت‌چيان که امروز به عنوان نماينده ويژه رييس جمهوري در نشست شوراي اداري شهرستان خوانسار حضور يافته بود، با ابلاغ قدرداني رييس جمهوري از مردم شريف اين شهرستان، اظهار داشت: از جانب دولت عرض مي‌کنم با صرف تمام توان، به مدد عقلانيت و تدبير و با همراهي مردم براي آباداني و توسعه ايران اسلامي از هيچ تلاشي فروگذار نخواهيم بود.

وي با اشاره به تنگناهاي تامين آب در منطقه خوانسار، گفت: به مدد پروردگار، در سه ماه نخست سال آينده آب‌رساني از سرشاخه‌هاي قمرود به خوانسار و همپنين تصفيه خانه آب اين شهر به پايان خواهد رسيد.

وزير نيرو درباره تکميل طرح فاضلاب اين شهر اظهار داشت: براي تسريع در اجراي اين طرح، دولت اعتباري را پيش‌بيني کرده است، اما به دليل محدوديت منابع مالي دولت انتظار مي‌رود مردم و بخش خصوصي مشارکت بيشتري داشته باشند.

چيت‌چيان ادامه داد: اجراي طرح‌هاي فاضلاب و تخصيص بخشي از پساب حاصل از تصفيه به بخش صنعت از سياست‌هاي وزارت نيرو است و مديران صنعت اين شهرستان با مشارکت در اجراي طرح فاضلاب، مي توانند از پساب حاصل از اين طرح در صنايع خود استفاده کنند.

وي افزود: شوراي شهر نيز مي‌تواند با استفاده از موارد قانوني، از مشارکت مردم براي تامين منابع لازم براي تسريع در اجراي طرح اقدام کند.

وزير نيرو درباره مشکل شبکه‌هاي فرسوده آب اين شهرستان، رفع اين مشکل را نيازمند همياري شوراي شهر خوانسار دانست. 

چيت‌چيان تصريح کرد: مشکل تامين آب شش روستا که توسط فرماندار خوانسار مطرح شد، از طرح انتقال آب از قمرود تامين خواهد شد و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور بايد پيگيري لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نیرو ، آب ، سد ، فاضلاب ، تامین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار