علوی: جدال بی‌امانی بین نسل آبزیان و قدرت قلاب برخی از مسئولان است

قهرمانی رشته ورزشی ماهیگیری با طعمه گفت: به دلیل بی‌مهری و سهل‌انگاری برخی از مسئولان کشور نسل ابزیان رودخانه‌های بکر ایران با خطر انقراض روبرو است.

علوی: جدال بی‌امانی بین نسل آبزیان و قدرت قلاب برخی از مسئولان استمحمد علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: برخی از مسئولان کشور با داشتن مجوز از محیط زیست به ماهیگیری در رودخانه‌های بکر کشور اقدام کرده و نسل آبزیان خاص را به خطر می‌اندازند.

وی در ادامه همچنین افزود: اگر مسئولان محیط زیست با ما همکاری کنند می‌توانیم برخی از رودخانه‌های بکر را احیا کنیم بدین صورت که به هیچ کس تا 2 سال اجازه ماهیگیری داده نشود قول می‌دهم در این مدت رودخانه و آبزیان را احیا و حفظ کنیم.

وی همچنین اذعان کرد: ما بعد از این مدت می‌توانیم از این طریق اشتغال درآمدزایی ایجاد کنیم و علاقمند این رشته به این قسمت بکشانیم ورزش ماهیگیری در تمام دنیا بخصوص آمریکا از دید روانشناس ورزش فوق‌العاده جذاب است و برای جسم و روح مناسب است و هر کسی به این ورزش وارد شود وابستگی خیلی شدید پیدا می‌‌کند و سن و سال در این رشته مطرح نیست.

محمد علوی بیان کرد: خیلی از سیاستمداران دنیا نیز در این رشته ورزشی فعالیت می‌کنند ولی به دلیل فقر فرهنگی که در ایران وجود دارد خیلی از رودخانه و دریاچه‌ها و ماهی‌ها در حال انقراض است این رشته ورزشی نیاز به تمرینات زیاد و منظم دارد و هنر است و در صدد هستیم از طریق انجمن ماهیگیری این رشته ورزشی را رشد دهیم.

وی در ادامه گفت: در ایران طرز فکر اشتباهی وجود دارد و آن این است که برای ورود به این رشته ورزشی مستلزم اعصاب زیاد و صبر و حوصله است در صورتی که باید در این رشته پیاده‌روی کنیم و این رشته بقدری جذاب است که شاید کیلومترها راه برویم ولی احساس خستگی نکنیم.

مقام‌آور رشته ماهیگیری همچنین گفت: انجمن ورزش ماهیگیری ورزشی پویا است و هنوز به طور کامل شکل نگرفته ولی در جلسات مختلف تصمیم گرفتیم خودمان را به سبک جهانی رسانده و از استاتید بزرگ کشورهایی که پیشرفت ما را تضمین می‌کنند به کشورمان دعوت به عمل آوریم که مربیان ما را با روش جدید این رشته آشنا کنند.

علوی همچنین بیان کرد: در این رشته ما باید از طعمه مصنوعی استفاده کنیم و خطایی داوری اصلا وجود دارد و حامی مالی هم نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با همکاری و همراهی تمام مسئولان می‌توانیم در این ورزش پیشرفت کرده و حتی تجارت و درآمدزایی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار