«حمید بهمنی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جوان گرایی در سینما را باید به فال نیک گرفت

«حمید بهمنی» گفت: حضور بیشتر جوانان در جشنواره امسال را باید به فال نیک گرفت و از جشنواره 2 سال گذشته اساس این کار گذاشته شده است.

"حمید بهمنی" کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: حضور بیشتر جوان‌ها در جشنواره فجر امسال را باید به فال نیک گرفت و از جشنواره 2 سال پیش اساس این کار گذاشته شده که اتفاق خوبی بود و از جوانها به سینما معرفی شدند و جشنواره امسال هم ادامه همان جشنواره 2 سال گذشته است.
 
وی  افزود: اگر  جشنواره جوان‌گرایی می‌کند مهم این است که در ساخت فیلمها، آرمانها، تفکرات و اعتقادهایمان از یاد نروند و فیلمها با یک نگاه امروزی، پویا، فعال و با اندیشه خود جوانها ساخته شود.
 
این کارگردان ادامه داد: جوان گرایی سینما نباید باعث شود که آنها هرکاری دوست داشته باشند انجام داده و هر فیلمی که مورد علاقه آنها است ساخته شود ولی به نظر من در ساختار جوانهای مترقی و پیشرفته انقلابی ما،  اهداف جمهوری اسلامی وجود دارد و اگر این ساختار در آنها بوجود نیاید ضعف از ما و مدیریت است.

این کارگردان افزود: باید یک پوست اندازی در حوزه  سینما داشته باشیم و این موضوع بدون شک باید شکل بگیرد و چه بهتر مفاهیم و محتوا موافق با اندیشه و تفکر اسلامی، انقلابی باشد.
 
بهمنی در مورد پیشبینی خود از فروش فیلم‌ها در سال آینده با وجود اینکه بیشتر آثار جشنواره امسال موضوع اجتماعی دارند اظهار داشت: دعا می‌کنیم فیلم‌ها فرم زده نبوده و محتواگرا با نگاه و اندیشه محتوایی وارد جشنواره شده باشند، به این معنا که با یک نگاه نقادانه هم نیمه خالی و هم به نیمه پر را به صورت هم زمان ببیند.

بهمنی ادامه داد: از آن طرف هم نباید نیمه خالی را نبینند زیرا این موضوع باعث خوشحالی فیلمسازی  می‌شود که به گمان خودش فیلم او به این خاطر در جشنواره‌های فلان کشور از اهمیت زیادی دارد برای او فرش قرمز پهن می‌کنند.

وی  خاطر نشان کرد: اگر فیلمهایی که به صورت اجتماعی است تلخ باشد باید با نگاه منصفانه دیده شود و اگر غیر از این باشد جای تاسف دارد.


انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: سینما ، جشنواره ، فیلم فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار