از هر سه اسرائيلي يک نفر به سرطان مبتلا مي شود

پروفسور اورا پالتیل، استاد خون شناس یکی از دانشگاه های بیت المقدس گفت: «یکی از دلایل آن مسئله ژنتیکی است. مطالعات نشان می دهد یهودیان بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به این بیماری هستند.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛پایگاه خبری "عرب 48" به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد  اسرائیل بالاترین میزان ابتلا به سرطان خون را در جهان دارد.

 


به نوشته شماره امروز روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" در اینترنت، بر اساس آماری که انجمن سرطان و وزارت بهداشت اسرائیل در چهارم فوریه، روز جهانی سرطان منتشر کرد، اسرائیل بالاترین میزان ابتلا به نوعی سرطان خون را در جهان داراست و از نظر میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری پس از لبنان در جایگاه دوم قرار دارد.

 


این اطلاعات بر اساس بررسی های این بیماری در سال 2012 به دست آمده است. در این سال 1304 بیمار جدید که از سرطان خون رنج می بردند در اسرائیل تشخیص داده شد. در اسرائیل از هر صد هزار مرد 18/1 نفر و از هر صد هزار زن، 14/6 نفر به بیماری سرطان خون مبتلا هستند.

 


بر اساس تحقیقاتی که در فاصله زمانی سال 2000 تا 2011 انجام شده است مشخص شد که بیماری سرطان بیشترین علت مرگ و میر در اسرائیل است و سالانه از هر صد هزار نفر 133 نفر از این بیماری جان خود را از دست می دهند.

 


لبنان بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری سرطان را دارد. در این کشور از هر صد هزار مرد 8/6 نفر و از هر صد هزار زن 6/6 نفر بر اثر سرطان می میرند.

 


پروفسور اورا پالتیل، استاد خون شناس یکی از دانشگاه های بیت المقدس گفت: «یکی از دلایل آن مسئله ژنتیکی است. مطالعات نشان می دهد یهودیان بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به این بیماری هستند.»

 


وی افزود: «آفت کش ها دومین عامل این بیماری هستند. زیرا اسرائیل بسیار کوچک است و در آن مناطق کشاورزی و غیر کشاورزی از هم جدا نیست و تعداد زیادی از مردم در معرض آفت کش ها قرار دارند.»

 


بر اساس تحقیقات اخیر، 25531 بیمار سرطانی جدید در سال 2012 در اسرائیل تشخیص داده شد که 10640 نفر از آنها سال گذشته از این بیماری جان خود را از دست دادند. آمار نشان می دهد از هر سه اسرائیلی یک نفر در دوران زندگی خود به بیماری سرطان مبتلا خواهد شد.

 


شایع ترین نوع سرطان در میان مردان اسرائیلی، سرطان پروستات است اما مرگبارترین سرطان در میان آنها سرطان ریه است. در میان زنان اسرائیلی سرطان سینه شایع ترین و مرگبارترین نوع سرطان است.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: اسراییل ، سرطان ، مبتلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار