گلوبال ریسرچ گزارش داد

القاعده، عربستان سعودی و اسرائیل در یک راستا

اسرائیل نیز همانند عربستان جزو حامیان گروه های تروریستی غرب آسیا محسوب می شوند چرا که این رژیم نیز در این مساله با آل سعود هم عقیده است که ایران بزرگترین تهدید برای منافع آنها در منطقه محسوب می‌شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری گلوبال ریسرچ در مقاله ای به قلم " رابرت پری " نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت:  افشاگری " ذکریا موسوی " عضو محکوم و بازداشت شده القاعده در آمریکا درباره کمکهای مالی شاهزادگان سعودی به این گروه تروریستی به منظور اجرای حملات 11 سپتامبر بیش از پیش نقش شخصیت های ارشد دولت آل سعود را بعنوان حامیان مالی شبکه های تروریستی در غرب آسیا روشن ساخته است . این افشاگری همچنین نشان می دهد که ایالات متحده چگونه و با استفاده از کدام اهرم ها نقشه های توطئه آمیز خود را برای تغییر شکل جغرافیایی و سیاسی منطقه اجرا می نماید . اتحاد عربستانبا آمریکا و اسرائیل سابقه ای طولانی مدت دارد . 

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه " نیویورک تایمز " ، موسوی به مقامات دادگاهی آمریکا اعتراف کرده است که وی در سال 1998 یا 1999 از سوی رهبران ارشد القاعده در افغانستان مامور بوده که پایگاهی دیجیتالی از اسامی حامیان مالی گروه تهیه نماید. به گفته این عضو القاعده ، در این لیست نام شاهزاده ترکی الفیصل رییس اطلاعات عربستان ، شاهزاده بندر بن سلطان سفیر آل سعود در آمریکا ، شاهزاده ولید بن طلال یکی از میلیاردرها و سرمایه گذاران سرشناس جهان و تعداد زیاد دیگری از شاهزادگان سعودی بوده است . 

در ادامه این مقاله آمده است : موسوی در حالی که به سختی انگلیسی صحبت میکرده همچنین اعتراف کرد : شیخ اسامه( اسامه بن لادن ، رهبر سابق القاعده ) از من خواست که لیست افرادی را که به وی کمک مالی داده اند و نیز افرادی که در حملات گروه شرکت داشته اند ، را تهیه کنم . اگرچه این اظهارات موسوی با واکنش تند و شدیداللحن پادشاه سعودی مواجه شد اما این اعترافات بعنوان بخش تازه ای از پازل واقعیت 11 سپتامبر برای اذهان عمومی روشنگری نمود . همچنین نمایندگان کنگره نیز می توانند با اطلاعات تازه و جدیدتری درباره همکاری های غیرقانونی عربستان با القاعده گزارش این حادثه را بررسی کنند . 

مخمصه پیچیده تری که در حال حاضر عربستان سعودی با آن درگیر می باشد حمایتی است که شاهزادگان آل سعود به همراه سایر پادشاهی های حوزه خلیج فارس از تروریست های تکفیری _ بعثی در سوریه و به منظور براندازی دولت قانونی بشار اسد انجام داده ومی دهند . اصلی ترین گروه تروریستی ای که از کمک های مالی بی حد و حصر آل سعود بهره می برد " جبهه النصره " بعنوان یکی از زیرمجموعه های القاعده در خاک سوریه می باشد . به عبارت دیگر ارتباط سعودی ها با تمامی تروریست های منطقه از دیرباز وجود داشته و تا زمان حال نیز ادامه دارد . 

* اسرائیل در معرض خطر
رژیم صهیونیستی نیز همانند آل سعود جزو حامیان گروه های تروریستی غرب آسیا محسوب می شوند چرا که این رژیم نیز در این مساله با آل سعود هم عقیده است که ایران با تشکیل " هلال شیعی " ( از تهران و بغداد تا بیروت و دمشق ) بزرگترین تهدید برای منافع آنها در منطقه محسوب می شود . 

نگرانی مشترک میان تل آویو و ریاض این دو را بسمت اتحادی عملی میان اسرائیل و عربستان سعودی سوق داده است هرچندهمواره هر دو تلاش کرده اند که این هم پیمانی و همکاری دور از چشم جهان انجام شده و در ملاعام انکار شود . بااین حال هر از گاهی اخبار محرمانه ارتباطات آنها منتشر می شود به گونه ای که نفت و پول عربستان در مقابل قدرت سیاسی و رسانه ای صهیونیستها در مناطقی منافع هر دوطرف وجود دارد ، به اشتراک گذاشته می‌شود . 

سعودی ها با استفاده از قدرت خود در تولید نفت و کاهش محسوس بهای این محصول قصد اعمال فشار و صدمه به اقتصاد روسیه را دارند؛ این در حالی است که نومحافظه کاران آمریکایی _ کسانی که دیدگاه های ژئوپلتیکی اسرائیل را در جهان گسترش داده و اجرا می کنند _ در خط مقدم جبهه کودتا در اوکراین و سرنگونی دولت ویکتور یانکوویچ در 2014 قرار داشتند . 

در سال های اخیر این دو هم پیمان تلاش های زیادی برای سقوط دولت اخوان المسلمین در مصر انجام دادند . همچنین از هیچ اقدامی برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه و نیز موضع گیری خصمانه و ترک میز مذاکره توسط آمریکا در مواجهه با ایران فروگذار نکردند . اسرائیل و عربستان همکاری های نزدیکی نیز بریا اعمال فشار بر ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه و هم پیمان نزدیک ایران و سوریه دارند . 

پشت صحنه اتحاد اسرائیل و عربستان مبارزه با دو دولت قرار دارد :  مبارزه در کنار تروریست های تکفیری _ وهابی علیه شیعیان و نفوذ و تاثیر آنها در لبنان ، سوریه و حتی عراق . بعنوان مثال ، در 18 ژانویه 2015 اسرائیل به مقر مشاوران ایرانی و لبنانی بشار اسد در خاک سوریه حمله کرد که منجر به شهادت هفت عضو حزب الله و همچنین یک فرمانده ارشد نظامی ایران شد. این مشاوران نظامی برای ساماندهی جنگ علیه جبهه النصره در سوریه مستقر بودند . 

در همین حال ، اسرائیل هیچ گونه ممانعتی از پیشروی های جبهه النصره در مرز سوریه با سرزمین های اشغالی و بلندی های جولان از خود نشان نمی دهد . یک منبع آگاه به اطلاعات محرمانه آمریکا درباره سوریه اعلام کرده است که اسرائیل دارای پیمان " عدم تجاوز " با نیروهای جبهه النصره می باشد . 

*اتحاد عجیب
اتحاد عجیب و دیرینه اسرائیل با وهابی ها و تکفیری های منطقه طی چندین سال گذشته به اوج خود رسیده است . هم پیمانی میان اسرائیل . عربستان نمونه ای از همین اتحاد می باشد که مبارزاتی سیاسی _ جغرافیایی علیه ایران شیعی و هم پیمانان آن در عراق ، سوریه و جنوب لبنان به راه انداخته است . مقامات صهیونیست اعلام کرده اند که حکومت افراط گرایان وهابی و تکفیری در سوریه را به دولت بشار اسد بعنوان یک حاکم شیعه ترجیح می دهند . 

در سپتامبر 2013، مایکل اورن سفیر اسرائیل در آمریکا و یکی از مشاورین نزدیک بنیامین نتانیاهو در گفتگو با جروزالم پست عنوان کرد : " اسرائیل افراط گرایان وهابی و تکفیری را به دولت بشار اسد ترجیح می دهد . بزرگترین خطر برای تل آویو قوس استراتژیکی است که از تهران آغاز و به دمشق و بیروت ختم می شود . ما همواره خواستار سرنگونی دولت بشار اسد بوده ایم . ما همیشه بچه های بدی را که از سوی ایران حمایت نمی شده اند را به بچه های بدی که ایران از آنها حمایت می کرده ، ترجیح داده ایم . جبهه النصره همان بچه های بدی است که ایران از آنها حمایت نمی کند . "  




انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار