السومريه نيوز:

ابوبکر البغدادی از الرقه سوريه به نينوا عراق منتقل شده است

بر اساس آخرین اخبار، سرکرده گروه تروریستی داعش به همراه شماری از سران این گروه از شهر الرقه سوریه به استان نینوای عراق منتقل شده است.

ابوبکر البغدادی از الرقه سوريه به نينوا عراق منتقل شده استبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، یک منبع محلی در استان نینوا امروز شنبه از انتقال  «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش و شماری از سران درجه یک این گروه از شهر الرقه سوریه به استان نینوا پرده برداشت. 

این منبع در مصاحبه با السومریه نیوز گفت گزارش‌های اطلاعاتی دقیق تایید می‌کند که ابوبکر البغدادی بعد از شدت گرفتن حملات هوایی ائتلاف بین المللی به پایگاههای این گروه در شهر الرقه سوریه، از این شهر به استان نینوا منتقل شده است. وی افزود شماری از سران درجه یک داعش از جمله چند عرب و عراقی به همراه البغدادی به محل اقامت جدید در نینوا منتقل شده‌اند. 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: البغدادی در چند مکان در نینوا و حومه آن پنهان می‌شود تا در تیررس هواپیماهای ائتلاف بین المللی قرار نگیرد. 
 
از سوی دیگر شاهدان گفتند کاروان بزرگی از خودروهای شاسی بلند وارد شهر نینوا شد و آن‌ها، البغدادی را دیدند که از یکی از خودرو‌ها پیاده و وارد یکی از پایگاه‌های این گروه در مرکز شهر شد. 

بنابراین گزارش، سرتیپ بازنشسته «عبدالله حمدان الشمری» رئیس جنبش موسوم به افسران آزاد در شهر موصل اخیرا گفته بود اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی به همراه بیش از ۱۹۰ نفر از سران داعش از موصل به سوریه فرار کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار