شمسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت برای توسعه کشور به بیرون مرزها تکیه نکند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: باید عزم ملت و دولت مبتنی بر تقویت قدرت داخلی اعم از قدرت نرم، سخت و هوشمند باشد و ما به عنوان جنبش دانشجویی از دولت تقاضا می‌کنیم که برای توسعه کشور تنها به بیرون مرزها تکیه نکند.

"رامین شمسایی "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دولت یازدهم الگوی خود را توسعه برون‌زا قرار داد، اظهارداشت: چنین نگاه با توجه به وابستگی‌هایی که ایجاد می‌کند ابرقدرت‌ها را بر آن می‌دارد که نیازمندی‌های ما را به عنوان ابزاری برای اعمال سلطه‌گری تلقی و از آن برای القای زیاده‌خواهی‌های خود به ملت ایران استفاده کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون توسعه درون‌زا، تصریح کرد: باید عزم ملت و دولت مبتنی بر تقویت قدرت داخلی اعم از قدرت نرم، سخت و هوشمند باشد و ما به عنوان جنبش دانشجویی از دولت تقاضا می‌کنیم که برای توسعه کشور تنها به بیرون مرزها تکیه نکند. 
 
وی با بیان این که رصد تاریخچه کشورهایی که رشد اقتصادی مطلوبی دارند، مانند کشور چین نشان می‌دهد که با اتکا به منابع درونی خود این رشد و پیشرفت را محقق کرده‌اند، اظهار داشت: عدم اتکا و وابستگی مطلق به نفت نکته حیاتی در اداره اقتصاد کشور ما محسوب می‌شود. 
 
شمسایی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی الگوی توسعه مبتنی بر منابع درونی است که با تحولات سیاسی و جهانی روند توسعه کشور دچار تزلزل نشود. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب ایران به واسطه نگاه‌های ایدئولوژیک و آرمانی که دارد، راهی به غیر از تکیه بر توسعه درون‌زا برای توسعه و پیشرفت ندارد و امیدواریم رئیس جمهور محترم از افرادی در دولت استفاده کند که نگاهشان پیشرفت کشور مبتنی بر ظرفیت‌های ملی است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار