لاوروف درباره پيامدهای خطرناک کمک‌های تسليحاتی آمريکا به اوکراين هشدار داد

وزیر خارجه روسیه هشدار داد طرح‌های آمریکا مبنی بر تدارک سلاح برای کیف ممکن است فرایند حل و فصل بحران اوکراین را مختل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز یکشنبه هشدار داد طرح‌های آمریکا مبنی بر تدارک سلاح و مهمات برای کیف ممکن است فرایند حل و فصل بحران اوکراین را مختل کند. 

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه بر روی صفحه رسمی فیس بوک این وزارتخانه انتشار یافت، به نقل از لاوروف اعلام کرد: «طرح‌های آمریکا برای تدارک تجهیزات نظامی و سلاح برای کیف که در واشنگتن درباره آن‌ها صحبت شده است، پیامدهای غیر قابل پیش بینی به همراه خواهد داشت و ممکن است تلاش‌های کنونی را برای حل وفصل بحران اوکراین از شیوه‌های صلح آمیز با خطر روبرو کند.» 

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که لاوروف و «جان کری» همتای آمریکایی وی دیروز در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. 

سناتورهای آمریکایی بار‌ها از دولت اوباما خواسته‌اند تا کمکهای تسلیحاتی شامل سلاح‌های مرگبار در اختیار کیف قرار دهد. این در حالیست که برخی کشورهای اروپایی مانند فنلاند، فرانسه و ایتالیا با این گزینه مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار