دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

سهم 1.6 درصدی ایران در تولید علم جهان

مخبر دزفولی گفت: 1.6 درصدی تولید علم جهان در اختیار ایران قرار دارد با توجه به اینکه جمعیت کشورمان ۱ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه و رونمایی از دست آوردهای جدید حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: برخی از مراکز علم سنجی دنیا اظهار نگرانی شدید از پیشرفت علمی ایران کردند و این مسئله نشانه اقدامات موثر ایران در زمینه علم و فن آوری است. 

وی افزود: 1.6 درصدی تولید علم جهان در اختیار ایران قرار دارد با توجه به اینکه جمعیت کشورمان ۱ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد و در این زمینه دانشگاه آزاد سهم بزرگی داشته است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت و استعداد بالای ایران در زمینه نیروی انسانی عنوان کرد: هر میزان مراکز تحقیقاتی را در کشور راه اندازی کنیم برای آینده کشورمان بهتر خواهد بود، یکی از مسائل مطرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آمایش آموزش عالی کشور است که در آن براساس ظرفیت و مزیت‌های نسبی هر منطقه برای رشته‌های مختلف اولویت گذاری می‌شود. 

مخبر دزفولی ادامه داد: مشکل آموزش عالی در زمینه آمایش به تدریج مرتفع می‌شود و جزء اولویت‌های ما در زمینه آمایش سرزمینی مسئله اشتغال دانشجویان است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار