کمیته امداد امام خمینی؛

کسب رتبه نخست تولید فرش دست‌بافت خراسان‌جنوبی توسط مددجویان سربیشه

مدیر کمیته امداد امام خمینی سربیشه از کسب رتبه نخست تولید فرش دست بافت در خراسان جنوبی، توسط مدیریت کمیته امداد شهرستان سربیشه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خیرنگاران  علی قریب صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال‌جاری 2 هزار و 255 متر مربع فرش به دست مددجویان زیر پوشش این مدیریت بافته شده است.

وی با بیان اینکه این متراژ شامل 360 تخته فرش با ابعاد مختلف است، ادامه داد: این 360 تخته فرش دارای ارزش ریالی 11 میلیارد و 51 میلیون و 700 هزار ریال است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی سربیشه عنوان کرد: حدود هشت میلیارد و 909 میلیون و 450 هزار ریال از این مبلغ سود خالص و 2 میلیارد و 142 میلیون ریال آن هزینه مواد اولیه و سایر هزینه‌هاست.

قریب یادآور شد: در حال حاضر تعداد 316 کارگاه قالی‌بافی در سطح شهرستان فعال است که تعداد 572 نفر در قالب 338 خانوار مشغول به بافت انواع فرش هستند.

به گفته وی تعداد 204 خانوار از این افراد زیر پوشش خدمات بیمه قرار گرفته‌اند.

اعزام دانش‌آموزان کانون پیروان ولایت مود به اردو ی زیارتی

مدیر کمیته امداد امام خمینی سربیشه همچنین از اعزام دانش‌آموزان کانون پیروان ولایت شهر مود شهرستان سربیشه به اردوی زیارتی خبر داد و گفت: به مناسبت ایام‌الله مبارک دهه‌فجر 21 نفر از دانش‌آموزان دختر کانون پیروان ولایت شهر مود شهرستان سربیشه به اردوی سیاحتی زیارتی طبس اعزام شدند.

قریب با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در این اردوها می‌تواند به تقویت دوستی‌ها و ارتباطات اجتماعی بیشتر کمک کند، افزود: شناساندن الگوهای مذهبی و علمی، خودسازی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و بصیرت دینی و ایجاد عزت نفس و خودباوری در میان دانش‌آموزان از جمله اهداف برگزاری این اردوهاست.

وی خاطرنشان کرد: به هر یک از این دانش‌آموزان شرکت کننده در این اردو، یک قواره چادر ملی به ارزش 9 میلیون و 450 هزار ریال نیز اهدا شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.