ابوحمزه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عدم اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی کشور را در آینده با مشکل مواجه می‌کند

کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای‌اسلامی گفت: اگر کشور به سمت اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی پیش نرود در حوزه‌های مختلف با مشکل روبرو خواهد شد.

عدم اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی کشور را در آینده با مشکل مواجه می‌کند"داریوش ابوحمزه "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دولت در بودجه سال 93 با کاهش درآمدهای نفتی مواجه شد، اظهارداشت: چنین کسری‌هایی که ناشی از نوسانات قیمت نفت است، باید به‌وسیله روش‌های تورم‌زا مهار شود و برای عملی شدن این اتفاق دولت موظف است به صورت دستی هزینه‌ها را کاهش دهد و در این صورت پروژه‌های عمرانی نیز با رکود جدی مواجه خواهد شد.  
 
این کار‌شناس مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: در بحث کالاهای وارداتی نیز وقتی از یک منبع واحد واردات کالا داشته باشیم، با آن مبادی ورودی به مشکل برخورد خواهیم کرد و آن کالا با اختلال جدی روبرو می‌شود.  
 
وی ادامه داد: در صنایع مختلف برخی حلقه‌های تولید در کشور از تکنولوژی بالایی برخورداراست و ما در آن حوزه‌ها هنوز به توان تولید داخلی نرسیده‌ایم در صورتی که به سمت تولید داخلی آن‌ها برویم، مانند توانمندی در حوزه‌های نظامی و نیروگاه‌ها، دیگر با قطع فروش این فناوری از سمت کشورهای مقابل به مشکل بر نخواهیم خورد.  

ابوحمزه تصریح کرد: موارد ذکر شده بخشی از سرفصل‌های سیاست اقتصاد مقاومتی بود و اگر کشور به سمت اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی پیش نرود، در حوزه‌های مختلف با مشکل روبرو خواهد شد.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: قوه مقننه و مجریه برای اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تا امروز اهتمام جدی به خرج نداده‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، قیمت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار