کارگردان «مزار شریف» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

برای ساخت فیلم موانع امنیتی ساختند/ دوست نداشتم در دولت احمدی‌ نژاد فیلم بسازم / عذرخواهی جشنواره را نمی‌پذیرم

«حسن برزیده» با انتقاد از ایجاد موانع برای ساخت فیلم «مزار شریف» گفت: نمی‌خواستم در دولت احمدی نژاد فیلم بسازم.

حسن برزیده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، گفت: گاهی آنقدر امنیتی می‌شویم که همه چیز را امنیتی می‌کنیم موانع بی منطقی که برای ساخت فیلم سر راه ما گذاشتند کار مطالعاتی فیلم را یک سال و خرده‌ای عقب انداخت، ضمن اینکه من تمایل نداشتم در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد این فیلم را بسازم و کلاً در این دوره تمایل به فیلم سازی نداشتم و فقط در تلویزیون کار می‌کردم.

وی افزود:‌ موانع گاهی به ما خبر نمی‌دهند که وجود دارند و من این را حس کردم اما چون دلیلی برایش ندارم نمی‌توانم به کسی تهمت بزنم.

وی تأکید کرد: علاء‌الدین بروجردی نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان صراحتا گفت که نباید این فیلم ساخته شود و موانعی که برای نوشتن فیلمنامه ایجاد کردند به جلوگیری از دیدار ما با شاهد عینی ماجرا هم مربوط می‌شود البته به دلیل امنیتی تا حدودی قابل درک بود ولی افراط در امنیتی کردن هم درست نیست.

برزیده همچنین اظهار داشت: اخیراً یکی از دیپلماتهای با تجربه از من پرسید که چرا می‌خواهید این فیلم را بسازید البته قصد مانع تراشی نداشت و محض کنجکاوی این سؤال را از من پرسیده بود.

وی تصریح کرد: در دیداری که با وزیر امور خارجه داشتم ایشان جمله‌ای گفت که من تحسینش کردم آنها درک می‌کردند که من چرا می‌خواهم این فیلم را بسازم و به من گفتند که در صورت بازخواست می‌گوییم که یک فیلم‌ساز این بحث را به فیلم تبدیل کرده است البته مطالبات ایران از دولت پاکستان ادامه دارد و در هر مذاکره‌ای عنوان می‌شود.

برزیده با بیان اینکه پاکستان مستقیماً در این جنایت دخالت داشته است گفت:‌ این کار از طرف دولت پاکستان نیست ممکن است نیروهای خود‌جوش و افراطی در پاکستان این کار را کرده باشند ضمن اینکه آنها از وجود شاهد عینی خبر نداشتند و دست غیب خداوند توسط این شاهد واقعیت را افشا کرد.


برزیده با انتقاد از نحوه نمایش فیلم «مزار شریف» در دو سینما گفت: انگار شهامت عذرخواهی را نداریم نمایش فیلم در دو سینما با اشکال فنی مواجه شد و در شرایط بسیار بدی پخش شد در سینما فلسطین فیلم به صورت سیاه و سفید و بدون صدا بود عذرخواهی جشنواره را هم که شنیدید که مورد پذیرش من نیست و ای کاش اصلا عذرخواهی نکرده بودند.

گفتنی‌است؛ فیلم سینمایی «مزار شریف» در 8 بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین سی‌وسومین جشنواره‌ی فیلم فجر شده است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار