روایت مردم از عشق به ایران و همبستگی ملی/

عشق مادر سه شهید به وطن/ توافقِ خوب با عمل به رهنمودهای رهبری حاصل می‌شود/ به آمریکا اعتماد نداریم

مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از شور حماسی خود در راهپیمایی پرشور 22 بهمن می‌گویند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، امروز برابر با 22 بهمن ماه  و سالروز پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی است.

سی و شش سال پیش مردم قهرمان ایران اسلامی با اتکال به خدا، رهبری امام خمینی(ره) و همبستگی ملی، مقابل رژیم تا بن دندان مسلح طاغوت ایستادند و پایه های ظلم را در هم شکستند.





....و امروز سی و شش بهار ازانقلاب اسلامی به بار نشسته و هر روز اقتدار ایران است که در عرصه جهانی طنین انداز می‌شود...

اما مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی از شور حماسی خود در راهپیمایی پرشور 22 بهمن می‌گویند.

**عشق مادر سه شهید به وطن


یکی از حاضران در ساعات اولیه پیش از آغاز رسمی جشن انقلاب اسلامی، بانویی است که سه فرزندش را نثار ایران اسلامی کرده یکی را در جریان انقلاب اسلامی و دو پسر دیگرش را طی 8 سال دفاع مقدس به ایران اسلامی هدیه کرده است.


روایت مادر سه شهید از عشق به وطن/ لغو کامل تحریم‌های ملت ایران/ به آمریکا اعتماد نداریم


وی در مورد فعالیت تیم هسته‌ای کشورمان می‌گوید: ملت ایران همیشه پشت ولایت و نظام هستند و ما از تیم هسته‌ای کشورمان حمایت می کنیم.

این مادر شهید تصریح می‌کند: غربی‌ها هر چه بگویند باز هم نمی توانند ما را از حق خودمان محروم کنند.

** لغو کامل تحریم‌ها گزینه روی میز ملت ایران است

در ادامه سراغ پسری نوجوان می‌روم که پوستر بزرگی از تصاویر رهبر انقلاب اسلامی در دست دارد،‌ وی در مورد مساله هسته‌ای کشور تصریح می‌کند: من یک نوجوان نسل جدید انقلابم اما با توجه به تلاش تیم هسته‌ای کشورمان به همه ابرقدرت‌ها اعلام می‌کنم که گزینه روی میز ملت ایران، لغو کامل تحریم‌هاست.

روایت مادر سه شهید از عشق به وطن/ لغو کامل تحریم‌های ملت ایران/ به آمریکا اعتماد نداریم


این نوجوان پرشور انقلابی تاکید می‌کند: فشارها و زورگویی‌های خارجی‌ها بر ما اثری ندارد و همیشه به آرمان‌های اننقلاب اسلامی
 پایبند خواهیم بود.

**به آمریکا اعتماد نداریم


زن میانسالی در میان خیل گسترده مردم تهران به همراه عروس و پسرش در حرکت است، با وی همکلام می شوم که در مورد اعتماد به آمریکا می‌گوید: هرگز به دولت آمریکا اعتماد نداشته‌ایم و هنوز هم نداریم.


روایت مادر سه شهید از عشق به وطن/ لغو کامل تحریم‌های ملت ایران/ به آمریکا اعتماد نداریم

** از تیم هسته‌ای آقای ظریف حمایت می‌کنیم
 
وی در پاسخ به این سوال؛ که نظر شما در رابطه با توافق هسته‌ای و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای چیست، تصریح می‌کند: ما جز انقلابی بودن در این تیم چیز دیگری ندیدیم و امیدمان به توافق نیست بلکه امید ما به تلاش‌های تیم عزیز ظریف برای حفظ آبروی این مملکت و زحمت‌هایی است که برای این انقلاب کشیده‌ایم.

**پاسخ یک دختربچه: می‌خواهم دانشمند هسته‌ای شوم

 در سمتی دیگر از دختر بچه‌ای که به همراه مادرش از مترو  بیرون می‌آمد، پریسیدم که شما چیزی از انرژی هسته‌ای می‌دانید که آن کودک پاسخی حیرت‌انگیز داد مبنی بر این که؛ بله، من می‌خواهم وقتی بزرگ شدم، یک دانشمند بشوم که در این هنگام نقاشی را از کیفش درآورد که در آن با خط دبستانی نوشته شده بود "انرژی هسته‌‌ای حق مسلم کودکان ایران!".



روایت مادر سه شهید از عشق به وطن/ لغو کامل تحریم‌های ملت ایران/ به آمریکا اعتماد نداریم

**به آمریکا بی اعتمادیم

از سوی دیگر مرد جوانی که در حاشیه فضای سبز خیابان در حال حرکت بود توجه ما را به خودش جلب کرد که پلاکاردی جالب در دست داشت، با این عنوان که « به آمریکا بی اعتمادیم»، از وی در این زمینه پرسیدم که گفت: آمریکایی‌ها اموال ما را غارت کردند، جوانان ما را کشتند، و حالا هم با زورگویی به ایران می‌خواهند دین این ملت را بگیرند وآمریکا در قالب یک سگ هار به دنیا آمده و تا ظهور امام زمان (عج) این سگ هار هم خواهد ماند.

*36 سال حضور در مراسم 22 بهمن با یک عکس

پیرمردی 82 ساله که قاب عکسی از جوانی امام(ره) را در دست دارد، می‌گوید: 36 سال است با همین عکس در راهپیمایی شرکت می‌کنم. 

وی تاکید می‌کند: ‌هر چه داریم بعد از خدا به برکت ایمان و اخلاص امام خمینی(ره) است و امروز پرچم ایران اسلامی در دست مقام معظم رهبری است.


با عمل به توصیه‌های رهبر انقلاب به توافقِ خوب می‌رسیم/ مذاکره باید پایانی بر زیاده خواهی استکبار جهانی باشد


**توافقِ خوب با عمل به رهنمودهای رهبری حاصل می‌شود


یکی از شرکت‌کنندگان اظهار داشت: توافق‌نامه باید منافع ملت ایران را تأمین کند، همچنین اصول اساسی نظام باید رعایت شود.
 
وی در ادامه افزود: عزت و استقلال در این توافق‌نامه برای ملت ایران حائز اهمیت است و شروط توافق نامه خوب از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده که باید برای توافق‌نامه درنظر گرفته شود.

** باید تحریم‌ها رفع شود

 
یکی دیگر خانم‌های از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: در راستای توافق‌نامه باید تمامی تحریم‌ها رفع شود و همچنین بهانه را از جامعه جهانی بگیریم.
 
وی افزود: ما برای مذاکرات آماده‌ایم و اگر کارشکنی شود از طرف آمریکا و غرب بوده است.
 
این بانوی ایرانی بیان کرد: آمریکا به دنبال منافع خودش است تا این منافع تأمین شود.

** بر خواسته‌های خود ایستادگی می‌کنیم
 
اما یکی دیگر از شرکت‌کنندگان حاضر در راهپیمایی 22 بهمن در رابطه با روند مذاکرات اظهارداشت: توافق خوب آن است که ما بتوانیم روی پای خود بایستیم در واقع استقلال داشته باشیم و به منافع داخلی توجه کنیم جبهه جهانی کفر بعد از این توافق به سایر ملت‌های جهان یأس و ناامیدی تحمیل کند. بسیاری از نقاط جهان روحیه آزادی‌خواهی و مبارزه با استکبار دارند و اگر توافق از موضع عزت اتفاق نیافتد، جبهه جهانی حق در مقابل باطل تضعیف می‌شود و فقط بحث ایران نیست.

** مذاکره باید پایانی بر زیاده خواهی استکبار جهانی باشد

وی در ادامه تأکید کرد:‌ توافق خوب باید نقطه پایان زیاده‌خواهی‌های امریکا و اسرائیل باشد و توصیه‌های رهبر در این زمینه نقش مهمی دارد.

این شرکت کننده در راهپیمایی با اشاره به این که آن‌ها درگیری فرسایشی مثل دو سال گذشته به راه انداختند و می‌خواهند در جنگ، ما را از پا درآورند.
 
این شهروند تهرانی در ادامه گفت: باید تحریم‌ها به یک باره برداشته شود تا کار یکسره شود.

**در زمین آمریکا بازی نمی‌کنیم

 
وی در ادامه روند افزود: ما در زمین آمریکا بازی نمی‌کنیم و البته توصیه‌های رهبری بسیار هوشمندانه است سیاسیون جهان مبتنی بر ...
 
یکی دیگر از شهروندان تهرانی در این رابطه اظهار داشت: توافق باید برد برد باشد به خواسته‌هایمان برسیم و همچنین باید تحریم‌ها به یکباره برداشته شود و هر چیزی که حق ما است به آن دست پیدا کنیم.
 
وی در ادامه افزود: ‌آمریکا در تمامی قرارهایش در نهایت خیانت کرده و پای هر فرد نیست اما توصیه‌های رهبری پیرامون این موضوع حائز اهمیت است.


عشق مادر سه شهید از به وطن/ توافقِ خوب با عمل به رهنمودهای رهبری حاصل می‌شود/ به آمریکا اعتماد نداریم
**تا پای جان ایستاده‌ایم
 

یکی دیگر از شرکت کنندگان در راهپیمایی جانبازی قطع نخاعی بود که با وی همکلام شدم.

وی با بیان این که در اوایل جنگ در سن 22 سالگی جانباز قطع نخاع شده‌ است گفت: از همان ابتدای انقلاب تا امروز ملت پشت رهبری و انقلاب و دستاوردهای خود ایستاده‌اند زیرا در راه رسیدن به پیروزی و دست یافتن به ارزش‌های انقلاب تلاش‌های زیادی شده است برای همین مردم شریف و شهید پرور ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن امسال همچون هر سال حضور گسترده‌ای داشتند.
 
**غربی‌ها خودشان را به خواب زده‌اند

این جانباز در ادامه در رابطه با مذاکرات هسته‌ای اظهارداشت: مذاکرات با کشورهای غربی سرکاری است زیرا طبق ضرب المثلی که آدمی که خواب است را می‌شود بیدار کرد اما آدمی که خود را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد آن‌ها نیز خود را به خواب زده‌اند و نمی‌خواهند حقیقت را متوجه شوند.  
 
وی ادامه داد: اگر تمامی جهان بمب اتم داشته باشند ما به دنبال آن نیستیم زیرا این مورد در مرام ما نیست و رهبر ما هم به این مورد اشاره مهمی داشته است از همین رو تنها ما به بحث انرژی صلح آمیزهسته‌ای و خدمات پزشکی آن بسنده می‌کنیم. 

**حضور مردم در راهپیمایی به مسئولین انرژی می‌دهد
 
پیرمردی هم در میان جمعیت انبوه شرکت کننده در راهپیمایی با یک تصویر بزرگ از رهبر انقلاب اسلامی حضور داشت و از وی در رابطه با حضور مردم پرسیدم که اظهارداشت: حضور ویژه و پرشور مردم انرژی ویژه‌ای به مسئولین می‌دهد تا به تلاش خود برای حل مشکلات کشور ادامه دهند.

**ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده هستند
 
مرد جوانی که دخترش را در آغوش گرفته بود در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکره کنندگان کشور باید بنا به فرموده رهبری از حق هسته‌ای ما دفاع کنند.
 
وی در خصوص پیش‌بینی مذاکرات افزود: ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده هستند و قطعا آنها با توان و انرژی خاصی مسایل هسته‌ای کشور را دنبال خواهند کرد.


عشق مادر سه شهید از به وطن/ توافقِ خوب با عمل به رهنمودهای رهبری حاصل می‌شود/ به آمریکا اعتماد نداریم


**تیم مذاکره کننده از حق ایران دفاع کرده است

یک جوان 24 ساله‌ درباره توقع از تیم مذاکره کننده گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان از حق ما دفاع کرده و قطعا این روند ادامه خواهد داشت.
 
وی درباره توافق خوب گفت: این بستگی به سیاسیون و دیپلمات‌ها دارد تا توافق خوب را شکل دهند و ما از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم.
 
**به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم

این جوان درباره اعتماد به آمریکایی‌ها تصریح کرد:  نمی‌شود اعتمادی به آمریکا داشت و ما به آنها خوشبین نیستیم و در نهایت امیدواریم‌ مذاکرات به نفع دولت و ملت ایران باشد.
 
در ادامه راهپیمایی با فرهنگی 55 ساله درباره توقع از تیم مذاکره کننده گفتگو کردم که در این زمینه گفت: توقع خاصی نداریم و همین روال مذاکرات ادامه یابد و من به عنوان یک ایرانی زیاد روی مذاکره با آمریکا حساب باز نمی‌کنم.
 
وی افزود: مذاکره یکی از موارد دیپلماسی است که اشکالی ندارد ده سال، بیست سال و سی سال هم مذاکره صورت گیرد اما ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

**از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم

 
این فرهنگی درباره توافق خوب تصریح کرد: سابقه ندارد که آمریکایی‌ها با کشوری مذاکره کرده باشند و نتیجه خوبی حاصل شده باشد زیرا آمریکا دشمن مکاری است که نظرش را تحمیل می‌کند.
 
وی درباره حمایت از تیم مذاکره کننده گفت: همانطور که رهبری فرمودند از تیم مذاکره کننده حمایت می‌کنیم ولی انتظار نداریم که این مذاکرات به نتیجه‌ای برسد که اگر هم نشد هیچ نگرانی وجود دارد.

**آمریکایی‌ها غیر قابل اعتمادند
 
این شرکت کننده در راهپیمایی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند و با کشتن سرخ پوستان پس از هشتاد سال مذاکره، آخر هم سرخپوستان را بیرون کردند یا مذاکره غربی‌ها با عمر مختار در لیبی که آخر آن هم به جایی نرسید و وی را به شهادت رساندند، بنابر این مذاکره با آمریکا و انگلیس نتیجه‌ای ندارد و بهتر است اهمیتی ندهیم و زیاد روی مذاکرات حساب باز نکنیم‌.
 
وی خاطر نشان کرد: ما اجباری نداریم که با آمریکا مذاکره‌ای داشته باشیم و اگر آن‌ها راست می‌گویند به خلیج فارس بیایند تا قدرت خود را نشان آن‌ها بدهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار