العربیه:

ایران و غرب به توافق دست پیدا نمی‌کنند

نشانه های موجود حاکی از آن است که ایران و کشورهای پنج به علاوه یک در مدت مقرر نمی تواند به توافق دست پیدا کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "زین الروابده" گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه مدعی شد دو دیداری که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با همتای آمریکایی اش جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ انجام داد تا حد زیادی بر میزان پیچیدگی های مذاکرات هسته ای تاثیر داشته است. 

به نظر می رسد ایران و آمریکا از مساله تمدید مذاکرات استقبال نمی کنند. جان کری تمدید مذاکرات بدون مشخص شدن چارچوبی اساسی برای مذاکرات را بعید دانست. محمد جواد ظریف نیز تمدید مذاکرات را به نفع هیچ یک از طرف های مذاکره ندانست.

مذاکرات هسته ای ایران به یکی از مهم ترین پرونده ها در عرصه بین المللی تبدیل شده است. این مساله بر آینده چندین پرونده دیگر که در منطقه وجود دارد تاثیر گذار است. 

کنگره برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به دولت باراک اوباما فشار وارد می کند. نمایندگان کنگره معتقدند برای اینکه ایران به خواسته ای غرب تن در دهد باید به ایران فشار وارد کرد. البته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این موضع را تائید نمی کند. باراک اوباما معتقد است اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند ماه ها گفتگو را بر باد دهد.

مذاکراتی هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 در ماه نوامبر گذشته تمدید شد. همچنان تمامی شاخص ها حاکی از آن است که دستیابی به توافق نهایی بعید است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار