افول سلطه گری امریکا در راه است

یک تحلیلگر جغرافیای سیاسی در اروپا می گوید امریکا، یک امپراتوری در حال افول است و جهان در حال تجربه پایان سلطه گری امریکا است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛یک تحلیلگر جغرافیای سیاسی در اروپا می گوید امریکا، یک امپراتوری در حال افول است و جهان در حال تجربه پایان سلطه گری امریکا است.
 

 

خواکین فلورس، مدیر مرکز مطالعات تلفیقی در بلگراد، صربستان، روز دوشنبه در مصاحبه با "پرس تی وی" گفت:«جهان در حال رشد است و نگرش آن نسبت به امریکا تغییر کرده است، ما شاهد پایان سلطه آمریکا و ظهور (جهان) چند قطبی هستیم.»

 

فلورس افزود:«امپراتوری آمریکا در حال فروپاشی است و به نظر می رسد (این کشور)، جهان را سرزنش می کند. واشنگتن تلاش نمی کند که با طرف ها و شرکای دیگر در جهان وارد گفت و گو شود، بلکه چشم انداز آینده خود را با زور اسلحه و از طریق ناوهای هواپیمابر و عملیات بمب گذاری پیش می برد.»

 

این تحلیلگر جغرافیای سیاسی، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا را در تیره شدن روابط بین واشنگتن و مسکو پس از بحران اوکراین مقصر دانست و اظهار داشت کاخ سفید با روسیه به عنوان «کشوری سرکش یا وجودی غیر قانونی» رفتار می کند.

 

آمریکا و متحدانش، روسیه را به اعزام نیرو به شرق اوکراین در حمایت از نیروهای طرفدار روسیه متهم کرده اند با این حال، مسکو هر گونه دخالت در اوکراین را رد کرده است.

 

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که غرب اجازه نخواهد داد روسیه با «لوله تفنگ» مرزهای اروپا را مجددا ترسیم کند.

 

اوباما در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کاخ سفید گفت در حال بررسی ارسال سلاح های کشنده به اوکراین است اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است.

 

امریکا و اتحادیه اروپا تاکنون چندین دور تحریم را بر روسیه تحمیل کرده اند که از آن جمله می توان به ممنوعیت صدور روادید برای مقامات روس و همچنین مسدود کردن دارایی های آنان اشاره کرد. مقامات امریکا بارها مسکو را تهدید به تحریم های بیشتر کرده اند.

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: افول ، سلطه ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار