حقانی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

تبدیل 47.5 هکتار از باغات کن به کاربری های غیرفضای سبز/ پیشنهاد تبدیل این منطقه به پهنه D

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: از سال 2004 تا 2014 ، 47.5 هکتار از باغات کن از بین رفته است و به کاربری های غیر فضای سبز تبدیل شده است.

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت باغات کن اظهار کرد: نقشه های هوایی موجود نشان می دهد که از سال 2004 تا 2014 ، 47.5 هکتار از این باغات به از بین رفته است و به یک سری کاربری های غیر فضای سبز تبدیل شده است در حال حاضر این قسمت پهنه R است.

وی در ادامه افزود: شهردار تهران نیز تاکید دارند که 160 هکتار از کل این باغات در جنوب اتوبان شهید همت و شمال بزرگراه حکیم را خریداری کرده و به پهنه D با کاربری فضای سبز و پارک عمومی تبدیل کنیم.

حقانی با بیان اینکه در طول مدت 10 سال 47.5 هکتار از سطح باغات کن کسر شده گفت: شهرداری حدود 4.5 هکتار بوستان جوانمردان را در حاشیه مسیل کن ایجاد کرده است که کار خوبی است اما در عمل 47.5 هکتار از این باغات در معرض تخریب هستند.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: از این رو بر اساس یک طرح دو فوریتی با امضای 25 نفر از اعضای شورای شهر و همچنین موافقت شهرداری در خصوص پیشنهاد تبدیل این منطقه به پهنه D، این پیشنهاد پس از تصویب در کمیسیون ماده 5 باید به شورای عالی معماری و شهرسازی برود تا در آینده این منطقه در پهنه D قرار گیرد تا آخرین باغات متراکم تهران که به هم پیوسته هستند برای مردم تهران باقی بماند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر این حرکت اتفاق نیفتد متاسفانه در آینده شاهد خواهیم بود که این مقدار باغ در جنوب همت به خلازیر دوم تبدیل خواهد شد.


انتهای پیام/


برچسب ها: شورا ، باغ ، کن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار