رييس مجلس شوراي اسلامي؛

ملت ايران هيچگاه به دنبال سلاح هسته ايي نيست

رييس مجلس شوراي اسلامي در جمع راهپيمايان 22 بهمن در اصفهان گفت : اگر چه در كشور دموكراسي است اما همه ي جناح هاي سياسي و تمامي مسوولان كشور با تعطيلي انر‍زي هسته ايي مخالف اند و همه ي ما از توافق هسته اي دفاع مي كنيم.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان علي لاريجاني در ميدان امام اصفهان با بيان اينكه توافقي كه دستاورد هسته اي را حفظ كند مورد تأييد ماست اظهار داشت: اگر در مذاكرات به چارچوبي برسيم كه مدنظر مقام معظم رهبري است كه اخيرا نيز در صحبت هايشان اشاره كرده اند آن موقع اقتدار خود را حفظ كرده ايم.

وي با بيان اينكه مبناي توافق هسته اي مقررات بين المللي است اظهار داشت: يكي از مسوولان آمريكايي گفته بود ما ميز مذاكره را ترك مي كنيم و در واقع ما را تحديد كرد در صورتي كه ما هيچگاه تحديد نكرديم و مبناي ايران وقت گذراني نيست .

لاريجاني گفت: از ابتداي بحث هسته اي جمهوري اسلامي همواره از طريق راه حل هاي سياسي مسائل را حل و فصل كرده و اين غربي ها بودند كه بارها از ميز مذاكره فرار كردند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به شكل گيري انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفنت: انقلاب اسلامي در شرايطي شكل گرف كه رژيم شاه ارتباط با كشورهاي اسلامي و منطقه را فراژموش كرده بود و تحت سلطه ي اسرائيل و آمريكا فعاليت ميكرد، در اين شراي امام با خيل عظيمي از مردم به مقابله ديكتاتور پرداختند.

وي با تحريم ها و شرايط فعلي كشور اشاره كرد وگ فت: ما بايد به سمت توليد برويم ، مسئله اي كه مدتي است در كشور رو به فراموشي رفته و هم مجلس و دولت در برنامه ي سال آينده به جد بحث توليد و حمايت از توليد و كارآفريني را دنبال مي كنند.

لاریجانی اظهار داشت: مسئله اصلی این است که تا تولید در کشور رونق نگیرد یعنی مردم در صحنه تولید وارد نشوند و با حمایت دولت زمینه سرمایه‌گذاری و علاقمندی مردم به تولید فراهم نشود، بیکاری و تورم مهار نمی‌شود.

وی بیان کرد: لزومی ندارد و مضر است که دولت مالک اقتصاد کشور شود. دولت باید حامی تولیدگران، کارآفرینان، کشاورزان و صنعت‌گران باشد. تسهیلات بانکی باید در خدمت ‌تولیدگران باشد تا بازار کسب و کار رونق پیدا کرده و شوق برای جوانان ایجاد شود.

وي به مسئله ي زاينده رود نيز اشاره كرد .و گفت: خوشبختانه تدابير خوبي براي رفع مشكل رگ حياتي كشور انديشيده شده و دولت و مجلس هر دو به دنبال رفع مشكل بي آبي در شهرهاي مختلف كشور هستند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين بر پرهيز از دعواهاي سياسي تأكيد كرد و گفت« اين وحدت و همدلي است كه موجب بهبود شرايط اقتصادي كشور مي شود.

وي گفت: حضور شما در جشن انقلاب اسلامي حاوي پيام بسياري به شهدا و انقلاب اسلامي است.

لاريجاني همچنين در خوص اينكه آمريكا در زمان طاغوت بيش از 60 هزار مستشار داشت افزود: ما در آن زمان وابستگي جدي به آمريكا و غرب داشتيم اما امروز به دنبال آباداني و پيشرفت كشوريم.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر امنیت و آرامش کشور است که از بدو پیروزی انقلاب با همه دسیسه‌های بیگانگان، با حضور ملت در صحنه، پایداری پیدا کرد. امروز در این آشفتگی امنیتی که در منطقه مشاهده می‌شود، ایران امن‌ترین کشور منطقه است و یکی از دلایلی که غرب به دنبال حل مسئله هسته‌ای است، نیاز آن‌ها به قدرت منطقه‌ای ایران است که توانایی ایجاد امنیت در منطقه را دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر ما امنیت ایران اسلامی به عنوان ام‌القرای جهان اسلام در اولویت قرار دارد و آنچه به امنیت کشور و امنیت جامعه باز می‌گردد، موضوعی است که در درجه نخست قرار دارد، گفت: بعد از آن امنیت در کشورهای پیرامونی و منطقه که به جای خود مهم هستند و ما به عنوان ملت مسلمان انقلابی نسبت به سرنوشت آنان مسئولیت داریم، نیز اهمیت دارد.

وی افزود: حمایت از کشورهایی مثل فلسطین، عراق و سوریه که در این سال‌ها با حمایت ایران توانستند بر مشکلات فائق آیند از اهمیت بسیاری برخوردار هستند؛ امام (ره) در وصیت‌نامه خود حمایت از مستضعفان و مسلمانان را توصیه کردند .

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.