22 بهمن شکوه همبستگی ملی و اقتدار ایرانی/

صالحی: حیرت کشورهای 1+5 از قدرت کارشناسان فنی و حقوقی ایران در مذاکرات

‌رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مذاکرات هسته‌ای در مراحل حساسی قرار دارد و کارشناسان فنی و حقوقی سازمان انرژی اتمی که در تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان حضور دارند با قوت و اقتدار از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.

صالحی: حیرت کشورهای 1+5 از قدرت کارشناسان فنی و حقوقی ایران در مذاکرات/ در مذاکرات هسته‌ای هیچ راهی جز تعامل وجود ندارد
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم راهپیمایی 22 بهمن با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی امسال گفت:‌ 36 سال است که مردم ایران به خیابان‌ها می‌آیند و با صدای بلند از انقلاب اسلامی‌شان دفاع می‌کنند و این امر خواستگاه عقلانی این انقلاب است.
 
وی ادامه داد:‌ علی‌رغم اسلام‌هراسی‌ها و تبلیغات رسانه‌های بیگانه مردم ایران هنوز هم بیشتر از گذشته حامی انقلاب و نظام‌شان هستند، چرا که جمهوری اسلامی ایران برخواسته از اراده ملت است.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای در مراحل حساسی قرار دارد و مردم ایران اطمینان داشته باشند که افرادی که از سازمان انرژی اتمی در مذاکرات حضور دارند با قدرت و اقتدار در ابعاد حقوقی و فنی از حقوق ملت ایران دفاع می‌کنند.
 
وی ادامه داد: علت پیچیدگی مذاکرات مسائل فنی و حقوقی آن است و ملت ایران بداند که فرزندان‌شان در سازمان انرژی اتمی که در روند مذاکرات قرار دارند و به صورت گمنام فعالیت می‌کنند با قدرت و اقتدار در مقابل  زیاده‌خواهی طرف مقابل خواهند ایستاد.
 
صالحی با اشاره به اظهارات یکی از سران کشورهای طرف مذاکره با ایران در رابطه با کارشناسان فنی ایرانی اظهار داشت: یکی از سردمداران کشورهای مذاکره‌کننده با ایران گفته است که ما از قدرت کارشناسان فنی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران در حیرت هستیم.
 
رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون امکان رسیدن به توافق هسته‌ای تا ماه مارس بیان داشت: پیش بینی در این خصوص بسیار سخت است اما در مجموع با توجه به جمع‌بندی‌ها و تحلیل‌های اطلاعاتی راهی جز تعامل وجود ندارد و انتخاب راه دیگر برای هیچ یک از طرفین مناسب نخواهد بود.
 
صالحی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری در روزهای اخیر به زیبایی موضع مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را روشن فرمودند.
 
وی ادامه داد:‌ جمهوری اسلامی ایران یک مذاکره با عزت را دنبال می‌کند و ملت ایران که در این 36 سال تمام مشکلات را تحمل کرده است هیچ گاه دستش را به نشانه تسلیم بالا نخواهد برد.
 
صالحی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع از حاکمیت و منافع ملی برای جمهوری اسلامی ایران یک اصل محسوب می‌شود و ما با اراده سیاسی و نیت خیر آمده‌ایم و امیدواریم که طرف مقابل هم چنین نیتی داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار