از داستاهای باورنکردنی تاریخ فوتبال جهان میتوان به قهرمانی لاتزیو در سال 2000 اشاره کرد چرا که بیانکو چلستی ها تا 5 هفته به پایان بازی ها 9 امتیاز کمتر از تیم رقیب یعنی یونتوس داشتند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، دومین قهرمانی تاریخ لاتزیو که به اولین اسکودتو قرن بیست و یکم  انجامید به گونه ای بود که خوش بینانه ترین هوادار فیروزه ای پوش رم در 5 هفته مانده به پایان این بازیها هم نمیتوانست آن را پیش بینی کند چرا که حتی بیانکوچلست ها در دقیقه 90 بازی فیورنتینا پیروزی را با تساوی عوض کرده بودند.

اما این لاتزیو با سرمربیگری اسون گوران اریکسون و با گلهای سیمونه اینزاگی ودیه گو سیموئونه بود که در نهایت یونتوس و زیدان را در اخرین دیدار با رجینا ناکام کردند و با پیروزی 3 برصفر برابر این تیم و شکست عجیب بیانکونریها در برابر پروجا قعرنشین این قهرمانی به آبی های رمی اختصاص یافت .

لاتزیو دریکی از 5 پیروزی متوالی در دیدار مستقیم برابر یونتوس با فداکاری دیه گو سیموئونه اسطوره این تیم و سرمربی کنونی اتلتیکو مادرید نیز یک برد 6 امتیازی را کسب کرد؛ چرا که 3 امتیاز حریف کاست و به امتیازات خود اضافه کرد.

بر اساس این گزارش، قهرمانی لاتزیو در فصل 2000، 4 قهرمانی دیگر هم برای بیانکو چلستی ها در پی داشت که شامل قهرمانی در فینال کوپا ایتالیا در برابراینترمیلان ،قهرمانی در سوپر جام ایتالیا برابر اینترمیلان، قهرمانی در جام در جام اروپا و سوپر جام اروپا است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار