راه اندازی 3 مدل کسب‌ و کار خانگی ارزان

تجهیزات این سه مدل شغلی ارزان قیمت را با کمتر از ١٠‌میلیون تومان می‌توانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواداولیه حداکثر به ١٥‌میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، تایوانی‌ها یک شعار اقتصادی جالب دارند: «هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه!» این شعار اولین‌بار با هدف توسعه کسب‌وکارهای کوچک خانگی طراحی شد. آنها گام اول کسب‌وکارهای کوچک‌شان را با فرآوری ساده محصولات برداشتند.

کارهایی مثل تولید مربا یا تهیه غذاهای خانگی...  این مدل ساده و کاربردی می‌تواند برای خیلی از ما به‌عنوان یک کسب‌وکار خانگی یا حتی شغل دوم درآمدزا باشد. در این گزارش سه مدل ارزان قیمت کسب‌وکارهای خانگی را برایتان گزینش کرده‌ایم. در سال‌های اخیر با افزایش مشغله و گرفتاری خانواده‌ها، بسیاری از آنها استفاده از محصولات فرآوری شده را ترجیح می‌دهند. به‌عنوان مثال در حال حاضر کمتر خانواده‌ای تمایل دارد، قند مصرفی خود را به صورت کله‌قند خریداری کرده و در خانه خرد کند یا خرید سبزیجات خرد یا خشک شده رواج زیادی پیدا کرده است. همین موضوع فرصت‌های شغلی مناسبی ایجاد می‌کند.  

علاوه بر تولید قند یا سبزیجات خردشده، تولید چیپس میوه گزینه سوم این کسب‌وکارهای ارزانقیمت است. چیپس میوه به‌عنوان یکی از تنقلات نسبتا جدید، ارزش‌افزوده قابل توجهی دارد و با توجه به پتانسیل بالای ایران در تولید خشکبار، می‌تواند چشم‌انداز صادرات را نیز برای آینده کسب‌وکار کوچک‌تان ایجاد کند.  تجهیزات این سه مدل شغلی ارزانقیمت را با کمتر از ١٠‌میلیون تومان می‌توانید، تهیه کنید. با در نظر گرفتن هزینه تهیه مواداولیه حداکثر به ١٥‌میلیون تومان سرمایه نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، فضایی در حدود ٧ تا ١٢متر کارتان را راه می‌اندازد و اگر بتوانید بازاریابی خوبی برای محصولات‌تان انجام دهید حداقل سود خالص ماهانه‌تان حدود ٢,٥‌میلیون تومان خواهد بود.

چقدر برای خرید تجهیزات هزینه کنیم؟

برای راه‌اندازی این کسب‌وکارها نیاز به خریداری تعدادی ماشین‌آلات کوچک خانگی دارید که حداکثر ١٢متر فضا اشغال می‌کنند. در این بخش میزان کارایی هر دستگاه کوچک خانگی و میانگین قیمت آن را برایتان می‌آوریم:  دستگاه‌های مختلفی برای خردکردن قند وجود دارد که براساس توان تولیدشان قیمت‌گذاری می‌شوند. توان تولید دستگاه معمولا با میزان تولید در ساعت سنجیده می‌شود. دستگاه‌های کوچک خانگی معمولا ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد می‌کنند. اندازه دستگاه حدودا ٢ در ٣ متر است و حداقل قیمت دستگاه‌های کوچک بین ٢ تا ٥‌میلیون تومان است.

برای خرید یک دستگاه کوچک سبزی خردکن که ١٠ تا ١٥کیلوگرم سبزی را در یک‌ساعت خرد می‌کند نیاز به ١,٥‌میلیون تومان سرمایه دارید، البته یادتان باشد موقع خرید حتما به استاندارد بودن دستگاه توجه کنید.

 در سال‌های اخیر تعداد زیادی دستگاه غیراستاندارد وارد بازار شدند که باعث ایجاد آسیب‌های جسمانی شده‌اند. علاوه بر سبزی خردکن شما به یک یخچال صندوقی برای نگهداری سبزیجات نیاز دارید. پیشنهاد می‌کنیم روی گزینه‌های دست دوم متمرکز شوید تا هزینه کمتری بدهید. خرید یخچال صندوقی حدود ٢‌میلیون تومان هزینه دارد. برای قرار دادن این دستگاه‌ها حداقل به یک اتاق ١٢متری نیاز دارید.

تجهیزات خشک‌کردن میوه شامل دو دستگاه خشک‌کن و خردکن (اسلایسر) میوه است. اسلایسر، میوه را برش می‌زند و خشک‌کن آن را خشک می‌کند. یک دستگاه خشک‌کن خانگی با ظرفیت ١٥٠ کیلوگرم بر ساعت حدود ٥.٥‌میلیون تومان قیمت دارد. قیمت دستگاه اسلایسر با همین ظرفیت نیز تقریبا بین ٢ تا ٣‌میلیون تومان است. برای خشک کردن میوه به یک یخچال صندوقی هم نیاز دارید. با این حساب مجموع تجهیزات این کار حداقل ١٠‌میلیون تومان است.

مواد اولیه را از دلال‌ها نخرید

برای این‌که حداکثر سود لازم را ببرید باید با تولید‌کننده اصلی در ارتباط باشید. برای خرید قند باید به کارخانه‌های قند مراجعه کنید اما نکته اینجاست که برخی از کارخانجات قند حجم زیر ١٠٠تن را نمی‌فروشند و این برای شما که در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار خانگی هستید زیاد است. با این حال دست نگه دارید و گزینه مراجعه به عمده‌فروش یا دلال را به‌عنوان آخرین راهکار در نظر بگیرید. کافی است کمی در اینترنت جست‌وجو کنید یا با چند کارخانه قند تماس بگیرید.

 ممکن است بعضی از آنها حاضر شوند به شما مقدار کمتری بفروشند. به‌عنوان مثال کارخانه قند مرودشت که شهرستانی در استان فارس است حداقل تناژ واگذاری خود را ١٠تن قرار داده اما این کارخانه حاضر است حجم کمتر از ١٠تن را نیز به متقاضیان بفروشد. برای خرید میوه یا سبزی نیز با کشاورزان مذاکره کنید. حتی اگر کمی بیشتر از دلال‌ها به آنها پول بدهید باز هزینه تمام شده تولیدتان پایین‌تر از زمانی است که از دلال‌ها می‌خرید.

ضایعات را هم بفروشید!

دستگاه‌های قند خردکن به‌طور میانگین از یک‌تن قند ٨٨٠کیلوگرم قند خردشده به شما تحویل می‌دهند و بقیه این میزان به‌صورت خاک‌قند از دستگاه خارج می‌شود، البته خاک‌قند تولید شده را به راحتی می‌توانید به قنادی‌ها بفروشید. در مورد میوه به‌طور میانگین هر ١٠کیلوگرم میوه، یک کیلوگرم چیپس میوه تولید می‌کند و سبزی پس از پاک‌شدن و گرفتن ساقه و گل‌ولای تقریبا به اندازه نصف حجم اولیه به شما محصول فرآوری شده می‌دهد، البته ضایعات میوه و سبزیجات نیز توسط دامداری‌ها و به‌عنوان خوراک دام خریداری می‌شوند. علاوه بر آنها کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید کود ارگانیک، مشتریان این ضایعات به‌شمار می‌آیند.

اقتصادی بسته‌بندی کنید

برای بسته‌بندی محصولات تولیدشده باید به فروشندگان مواد پلاستیکی مراجعه کنید. با ٢٠٠ تا ٢٥٠‌هزار تومان می‌توانید نایلون مورد نیاز برای بسته‌بندی حدود ١٠تن را خریداری کنید. بسته‌های شما می‌توانند یک تا ١٠ کیلوگرمی و حتی کمتر باشند. میزان حجم بسته‌بندی‌تان را باید به صورت اقتصادی برنامه‌ریزی کنید. برای شما دو مثال می‌آوریم.

در حال حاضر هر بسته ٤٠٠گرمی قند خردشده در سوپرمارکت‌ها تقریبا ٣٨٠٠تومان قیمت دارد. این قیمت برای بهترین کیفیت بسته‌بندی است اما اگر شما سود ١٠٠تومانی برای هر کیلوگرم قند برای خودتان در نظر بگیرید و تقریبا معادل این سود را به عامل توزیع یا سوپرمارکت‌ها بپردازید در نهایت قیمت یک بسته یک کیلوگرمی قند خردشده توسط شما حدود ٣١٠٠ تا ٣٢٠٠ تومان می‌شود. با این حساب مشتریان زیادی ترجیح می‌دهند بیشتر از دو برابر بسته‌های ٤٠٠گرمی قند بخرند اما برای بسته‌بندی شیک‌تر آن همه پول ندهند.

در مورد بسته‌بندی میوه‌های خشک، حجم بسته‌بندی کوچکتر اقتصادی‌تر به نظر می‌رسد. زیرا قیمت یک کیلوگرم میوه خشک به‌طور میانگین ٥٠-٦٠‌هزار تومان است. این قیمت می‌تواند محصولات شما را از سبد بسیاری از مشتریان خارج کند. پس بسته‌های کوچکتر و ارزان‌تر می‌تواند تعداد مشتریان زیادتری برایتان دست و پا کند.

سودتان را حساب کنید

در حال حاضر هر کیلوگرم قند در کارخانه بین ٢١٠٠ تا ٢٥٠٠تومان قیمت دارد. برای تهیه یک تن قند تقریبا به ٢‌میلیون و ٥٠٠‌هزار تومان نیاز دارید. اگر میزان ضایعات یک تن را از این مبلغ کم کنیم هر کیلوگرم قند خردشده برای خودتان حدود ٢٨٥٠تومان تمام می‌شود.

با توجه به فضای رقابتی موجود در بازار ١٠٠تومان سود برای هر کیلوگرم قند خردشده، سود مناسبی برایتان به حساب می‌آید. با این حساب اگر شما ٥ساعت در روز وقت بگذارید و یک‌تن قند را خرد و بسته‌بندی کنید سود هر ماه‌تان حدود ٢‌میلیون و ٦٥٠‌هزار تومان خواهد بود. در مورد چیپس میوه، اگر حداقل قیمت یک کیلوگرم سیب را ١٦٠٠ تومان در نظر بگیریم ١٠ کیلوگرم آن معادل ١٦‌هزار تومان هزینه دارد. به عبارت دیگر یک کیلوگرم چیپس میوه ١٦‌هزار تومان برای شما هزینه‌بردار است (به‌جز هزینه انرژی و حمل‌ونقل) قیمت عرضه یک کیلوگرم چیپس سیب ٥٠‌هزار تومان است. با این دسته از محاسبات میزان سود و حساب و کتاب‌هایتان را انجام دهید.

چگونه بفروشیم؟

قبل از این‌که به فکر فروش بیفتید به یک نکته مهم توجه کنید: سعی کنید قبل از تولید، سفارش بگیرید. این نکته به‌ویژه برای تولیدکنندگان مواد فسادپذیرتر مثل سبزی خردشده یا چیپس میوه اهمیت بیشتری دارد و اما فروش... برای فروش چند راه‌حل دارید. مهم‌ترین گزینه، مذاکره با سوپرمارکت‌های محله‌تان است. گزینه بعدی فروش اینترنتی است.

با ایجاد صفحات شخصی می‌توانید برای فروش محصولات‌تان تبلیغ کنید یا می‌توانید با نصب چند آگهی در خیابان محل زندگی‌تان کالاهای تولیدی‌تان را به‌صورت مستقیم عرضه کنید. در آگهی‌تان قیمت عرضه به صورت مستقیم را محور تبلیغ‌تان قرار دهید تا هم‌محله‌ای‌هایتان ترغیب شوند به جای خرید از واسطه‌ها به صورت مستقیم از شما خرید کنند.

گزینه بعدی مراجعه به مراکزی است که می‌دانید مصرف‌کننده عمده هستند مثلا برای قند، کافی‌شاپ‌ها، سفره‌سراها یا پاتوق‌های تفریحی که در محله‌تان وجود دارد و برای سبزی خرد‌شده، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، ساندویچی‌ها، مهدهای کودک و مدارسی که به بچه‌ها یک وعده غذا ارایه می‌دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
samana
۱۱:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
بهترین راه سرمایه گذاری استفاده از خدمات مشاوره تامین مالی و سرمایه گذاریه که راهی امن و قابل اعتماده.
مشاوره تسهیلات از 300 میلیون تا 5 میلیارد در عرض 20 روز و در صورت تکمیل مدارک شما
United States of America
علی
۲۰:۳۱ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
سلام من سرمایه دارم ایده هم دارم ولی سرمایه کمه اگر کسی هست شریک شیم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۴:۳۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام شما کدوم شهر هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
سلام من خیاط هستم مشهد حدودا 10م سرمایه دارم اما کمه
مانتو .پیراهن .شلوار . کاپشن .و غیره رو بلدم شریک خوب و با خدا و بامعرفت میخام با هم دوستانه کار کنیم مرد و زنشم مهم نیست فقط مردانه بیاد جلو (مشهد ) هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
خیلی عالی بود
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان دنبال سرمایه گزار در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال هستم با بازدهی بالا.حداقل سرمایه ۴۰ میلیون...
Nigeria
ناشناس
۰۱:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
نمیشه آقا تو شهرکوچیک جواب نمیده چکارکنم
United States of America
Sina mojaz
۱۱:۰۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان برای کارآفرینی و کسب و کار و اینکه پولدار شوید و ایده می خواید و کلا با سرمایه کم و زیاد میخواید کار کنید
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۴:۳۲ ۲۳ تير ۱۳۹۷
دنیال کار خونگی هستم اگه بود بگید
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۰۹:۳۵ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام کسب وکار راه انداختم هر چه قدر سرمایه بیشتری رو در گیرش کنم سود بیشتری بهمون میده دنبال شریک میگردم تا الان 7نفر داریم میزان درامدش در ازای هر صد هزار تومان ده هزار تومان در امد ماهیانه البته این در امد مربوط به شرکاست پوع بیشتری برای خودم میمونه. این شراکت در کنار شغل هاتون کمک خرج خوبی ب حساب میاد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۲۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
من میخوام با شما کار کنم باید چیکار کنم بهم بگید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۷
ایولا خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محسن احسانی
۲۱:۵۴ ۱۷ تير ۱۳۹۷
من هزارتا کار بلدم چندتا رو تست کردم البته با 5 میلیون که جواب نداد خواهشم از دوستان اینه که یکی ایده یه کار رو که با 7 میلیون تومان جواب بده رو نشونم بده لطفاً راهنمایی کنید در ضمن روستایی هم باشه
تعمیرات کامپیوتر. آرایشگری .نصب وراه اندازی انواع گیرنده .همه رو بلدم ولی جواب نمیده لیسانس علوم اجتماعی هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۹:۱۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام دوستان من میخ وام کسب وکارخ ونگی راه بندازم ولی ایده ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۰۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
سلام دوستم با وجود پرداخت وام کسب وکار اگه این همه سخت بگیریم که هیچ وقت به خودکفایی نمی رسیم سعی کنیم همه برای بهتر شدن وضع زندگی و کشور عزیزمان تلاش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۶ دی ۱۳۹۶
ممنون از نظرتون
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۳:۵۳ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
هر کسی می خواد کار شروع کنه سرمایه با من ایده از شما کار از هر دومون
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۱۶:۲۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
من ايده زياد دارم ولي سرمايه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی شهربویه
۰۹:۲۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
من داروخانه دامپزشکی دارم . درآمدش خیلی خوبه
فقط سرمایه گذار می‌خوام . سرمایه ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
خیلی عالی بود تشکر از اطلاعات خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ممعلیا
۱۱:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
اگه ترسیدی نمیتونی کاری از پیش ببری .فقط شروع کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۶ تير ۱۳۹۶
دوستان گرامی اگه دنبال یه کسب کار خانگی ارزان هستید می تونم ساخت و فروش اپلیکیشن موبایل رو پیشنهاد بدم شما می تونید دانش علم خودتون رو به صورت کتاب های اندرویدی بفروش بگذارید حتی بدون برنامه نویسی پیش نیاز فقط یک دستگاه کامپیوتر و یه خط اینترنت حتی با اینترنت موبایل کفایت می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۰ تير ۱۳۹۶
بابا سلا م منن هم دنبال کار خانگی بودم ولی نه سرمایه دارم ونمیتونم کاری انجام بدهم همه هنر هم بلدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
عزیزی که اینارو نوشتی اگه ما پونزده میلیون پول داشتیم دنبال کسب و کار خونگی نبودیم.حالا پول هیچی؛حداقل یه پیشنهاد میدادی که چکار کنیم منظورم اینه کسبو کار چی باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۴۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
با سلام من میخواهم کسب وکار راه بندازم ولی با چیزهایی که بقیه تجربه کردند بیخیال شدم روی بسته بندی حبوبات میخواستم سرمایه گذاری کنم ولی قضیه بهداشت وثبت مالیات را دیدم واقعا دلسرد شدم.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام بنده کلا توکار کسب کار خانگی ام بخدا هیچ کدوم از ایده هام به اندازه بازاریابی شبکه ای جواب نداده نه مشکل بهداشت داره نه سرمایه نه جا..... ریسکش منفیه فقط تنها نکته مهم اینه که اصولی کار بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۰۸ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶
فکرتونو متمرکز کنید رو کارهایی که دیر بازده باشن چون الان فضا جوری شده که همه دنبال کسب و کاری هستن که از همون ماه اول سود بده و کارهای دیر بازده مسیر حرکتش خلوتتره درسته دیرتر به مقصد میرسید اما ماندگار و همیشگیه.
Germany
سحر
۲۰:۴۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۵
دوستان عزیز من تقریبا دو سالی هست که خودم شروع به کار کردم مجوزش رو هم از جهاد دارم,کاره خوب و در امدش هم خیلی خوبه,الان برا ارتقا کارم میخوام تو شهرایه نزدیک به خودم هم فروش داشته باشم اصلا کاره سختی نیست خیلی هم درامدش خوبه من اولین فروشم 7500 بود ولی الان خدارو شکر خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
مگه چیکار میکنید برای منم بگین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
تمام نکات ریز و درشت بالا درسته اما اداره بهداشت مانع میشه
من بارها خواستم اما نداشتن. از هر دری وارد شدم مانع شدن
همین دو روز پیش بود که مامور اومده بود کارمو تعطیل کنه
واقعا دیگه نمی دونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۵:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۵
کسانی که میخواهند کارافرین باشن.
اصلا معنی کارافرین رو میدونین؟
به چه کسی میگن کارافرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۵
سلام من حدود۵۰میلیون سرمایه دارم ولی نمیدونم چه جوری کاسبی کنم لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۵
سلام منم میخوام یک کسب و کار خانگی رو شروع کنم در زمینه ی کاردستی های نمدی نمی دونم چه جوری بفروشمشون لطفا راهنمایی کنید بعد میخوام طریقه موفق شدن اعضا را در کارشون بدونم اول از کجا شروع کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
دوستان سلام،من یه واحد مسکونی تجاری در جای شلوغ و بورس شهر اهواز زیتون دارم..۱۱۰متر فضا طبقه دوم..تا الان هم اونجا اموزشگاه بوده...من هیچ ایده ای واس کار توشو ندارم..دوستان اگه کمکی میتونن کنن بهم بگن..اموزشگاه ها ک فکر میکنم درامدشون خوب نباشه
...چه پیشنهادی دارید
سمینار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
سعی کنید تو کاری پا بزارید که حداقل کمی تجربه داشته باشید یا از تجربه دوستان و اطرافیان استفاده کنید که تجربه کردن دنبال سود زیاد هم برای شروع نباشید .. تو کار تولید بهترین کار برای موفقیت ارزیابی و بازار یابی محصول هست .. اگه در پی کار مناسب و کم سرمایه هستین ی نگاهی هم ب نصب و تعمیر لوازم خانگی بکنید درامد بدی نداره ولی باید ی مدت جای کار کنید تا یاد بگیرید مثلا نصب کولر گازی و ابکرمکن ..کار در منزل بد نیست ولی اندازه کسب کار بیرون از خانه سود دهی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
سلام .. من خودم چندین بار تو کسب کار زیر صفر اومدم ولی خوب باز تلاش کردم وام گرفتم برای 3 نفر از خانواده هرکدوم مبلغ 10 میلیون مغازه لوازم لوکس خودرو زدم الان هم 3 سال هست دارم کار میکنم درست هست بازار کمی اروم گرفته ولی در کل خوب بوده شکر خدا .. درکل کسی میخواد کسب کاری انجام بده باید توکل برخدا و تمام تلاششو کنه .. دوستی که میگه من میترسم همین سرمایه از دست بدم خوب سخت هست برای جمع اوری سرمایه ولی ترس بزرگ ترین دشمن تو موفقیت ها هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
اینجا نظرات همه فقط درخواست بود کسی نگفته چه کاری کردمه که موفق شدمه اصلا اصل کارشو نگفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
ممنون از نظرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
من خودم سال 89دستگاه قند خوردکن خریدم اما هیچکدوم ازمغازه ها ازم نمیخریدن چون مجوز بهداشت نداشتم دنبال مجوز که رفتم گفتن بالای 100میلیون هزینه داره(آزمایشگاه ،پارتیشن بندی و...)منم دستگاه 6میلیونی و 3میلیون فروختم
ایده های بالا خوبن اما به قول دوستان درست راهنمایی کنیم تا کسی بدبخت نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
سلام. ایده های خوبی بودن ولی با توجه به هزینه های اولیه تجهیزات ریسک نسبتا بالایی داره.بهتره اول کاری با هزینه اولیه کمتر مثل تولید خیارشور و ترشی و رشته خانگی و ... شروع کنیم تا به اصطلاح نبض بازار دستمون بیاد و بعد اگه موفق بودیم کارمون رو توسعه بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
والا بهتره تو نظرات چند تا کار پیشنهاد بدیم مثلا چ کاری تو خونه انجام بدیم الان فقط راجع به بسته بندی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
سلام.یه نفر از اشنایان من زنش عروسک سازه..عروسکهای بزرگ شخصیتهای کارتونی رو توی خونه درست می کنه. خیلی خوب. شوهرش هم چند تا از عروسکها رو میبره توی خیابونهای شمال شهر می گردونه..و می فروشه اون هم به قیمتهای بالا....خلاصه خیلی زبون بازه کافیه بچه بگه مامان اونو واسم می خری.تا اون عروسک رو به اونها نفروشه دست بر نمی داره..به قول خودش از قدیم گفتن توتهران می شه پول پارو کرد. باید زرنگ و پررو باشی . اون هم که من ندارم. چند بار باهش رفتم.خجالت کشیدم .دستم بگیرم....باور کن روزی چها ر . پنج تا عروسک می فروشه.رو هر کدوم هم شصت.هفتاد تومان می خوره..البته عروسکهاش همه بزرگ اند .بعضی هاش قد یه ادمند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام دوستان راستش اگه منم جای اداره بهداشت باشم اینطور کارها رو سخت پیگیری میکنم هر چی باشه مواد خوراکیه و در خیلی موارد دیده شده که بعضی افراد در مکانهای نامناسب مواد خوراکی را بسته بندی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
سلام خدمت شما دوستان منم خيلى دوست دارم تو خونه به کارى مشغول بشم حوصله آدم سر ميره تو خونه ولى نميدونم از کجا شروع کنم لطفا کمک کنيد سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
سلام، من میخوام بسته بندی سبزیجات خشک در منزل رو انجام بدم، ولی نمیدونن چجوری و از کجا باید شروع کنم، و اصلا چجوری بفروشمش،
کسی میتونه راهنماییم کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ تير ۱۳۹۵
سلام، من میخوام بسته بندی سبزیجات خشک در منزل رو انجام بدم، ولی نمیدونن چجوری و از کجا باید شروع کنم، و اصلا چجوری بفروشمش،
کسی میتونه راهنماییم کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۳ تير ۱۳۹۵
سلام دوستان من لیسانس صنایع غذایی هستم و با همه مراحل دریافت مجوزها از صفر تا صد آشنایی دارم.برای مشاغل خانگی ۱۰۰متر حداقل و برای کارگاه بیشتر از ۱۰۰متر فضا نیاز دارید.کسانی که کارگاه یا مشاغل خانگی دارند مشمول شناسه نظارت میشن ولی کسانی که درمقیاس کارخانه فعالیت میکنند باید پروانه بهداشتی ساخت داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۷ تير ۱۳۹۵
باسلام خدمت همه هموطنان گل
من بیچاره یه بار خواستم شغلی بزنم گفتم اول برم پروانه کسب و کار بگیرم تا مثلا قانونی کار کنم
آقا چشمتون روز بد نبینه
دوماه منو از پادرآوردند از بس منو دووندن.
اتحادیه پنج نامه داد تاامضابگیرم
باورتون نمیشه دق کردم ولی ازبس گیرمیرن و سخت میگیرن.
ازخداپنهون نیست جواب چندتاشونو با پارتی گرفتم ولی یکی آخری موند و هرکاری کردم نشد که نشد
چون تو اون اداره پارتی نداشتم
بخدا پروانه رو باطل کردم و دومیلیون تومان پولم پرید.
حالا فهمیدین مشکل کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۹ تير ۱۳۹۵
جواب نمیده بهداشت گیر میده بعدشم بنده سوپری دارم میدونم ملت بسته بندی شکیل و قابل اعتماد میخوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ تير ۱۳۹۵
نمیشه آقا تو شهرکوچیک جواب نمیده چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
در خصوص تولید ماست محلی هم باید دنبال دریافت مجوز از وزارت بهداشت باشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام دوستان
فقط که نباید روی مواد غذایی فکر کنیم خیلی از مشاغل هست که نیازی به مجوز بهداشت نداره و حتی با سرمایه اندک میتونین راه اندازی کنین منتها باید گروهی کار کنین تا جواب بده
ما خودمون چند نفر شدیم داریم با هم کار میکنیم محصولاتمون هم خوب جواب داده فقط شرط کار اینه که باید خوب کار کنی هم کیفیت خوب هم تعداد بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۵
کاش سرمایه داشتم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
من با مادرم با 100هزارتومان تهیه غذای خانگی راه انداختیم خیلی هم خوب بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۵
من 27 سال دارم ولی تاکنون هیچ کاری انجام نداده ام دوست دارم کسب و کاری در منزل انجام دهم لطفا راهنمایی ام کنیم می خواهم مستقل باشم پس انداز هم 2 میلیون تومان دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
با خوندن مقاله کلی امیدوار شدم,چند وقته ذهنم بدجور درگیره راه اندازی یه کسب و کار خونگیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۴ بهمن ۱۳۹۴
شما باید بعد از گرفتن مجوز از بهداشت کار رو شروع کنید تا جای پیشرفت داشته باشید وگرنه سرمایتونو از دست میدین.برای فروش در سطح اولیه باید فروش مویرگی یعنی فروشگاه به فروشگاه برید و محصولتونو معرفی کنید در ابتدای کار خودتان با کمک اطرافیان سعی کنید کارها را انجام دهید که هزینه کمتر باشد.اگر به هر فروشنده از محصولتان اشانتیون وتخفیف خوبی دهید خودش برای شما به مشتری تبلیغ میکند که این محصول خوبیست و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۴ دی ۱۳۹۴
بهداشت نمداره نمیدونم چرا اینیدر مگن کار افرینی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
با سلام خدمت دوستان.هر کاری سختی های خاص خودشو داره شرکت کوکا کولا سال اول شروع به کارش فقط 10 تا بطری نوشابه فروخت پس هر کاری چوب خوری داره به هر حال اگر کسی ایده خوبی داره حساب شده و دقیق سرمایش با من..یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
اقامحمدشماکه راضی هستی میشه منم راهنمایی کنی چه جوری شروع کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
سلام؛پیشنهاد خوبی بود ولی بزرگترین مشکل همان بهداشت وفروشش هست من هزار ایده دارم وقتی میخوام شروع کنم فکرفروشش رو میکنم وعقب می کشم می ترسم همین سرمایه اولیه رو هم از دست بدم پیشنهاد شما برای من چی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
همه در غم ارزوهای بررگو کوچک مردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۴
سلام درسته تمامی مطالب بالا درست هست اما برا قیمت گذاری محصول باید کد اقتصادی داشته باشی واسه کد اقتصادی باید تاییده محصول رو بگیری از بهداشت همچین ساده هم نیست در ضمن اگه به محصول هم گیر بدن که چطوری وارد بازار شده میتونه جریمه سنگینی رو به شخص تحمیل کنه اموزش های بالا همه درست هست اما صحیح تر و راهنمایی های درست تر هم میتونه به تولید بهتر کمک کنه مخصوصا در این بازاری که خودتون میگین رقابتی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
سلام من میخوام یه کاری توخونه شروع کنم ولی هرچی دنبالش میگردمو فکرشو میکنم چیزی به ذهنم نمیاد خواهشن کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۱۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
من از روبان دوزی خیاطی پرده دوزی قلاب بافی هرجی بکی دس دارم ولی سرمایشو ندارم هیجی چیکار کنم رفتم وام بگیرم ندادن
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۷:۰۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
من ایده کار بردی خوبی دارم سرمایه گزار میخامم
Iran (Islamic Republic of)
nabira
۰۱:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۵
ایده تون چیه شاید من تونستم کمکتون کنم
Iran (Islamic Republic of)
Amir hatami
۱۰:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام,من هستم
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۱:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
سلام،من سرمایه دارم ولی ایده ندارم،سرمایه از من،کار از شما
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکبر
۱۶:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آقا کلا" مقاله واسه گرفتن ایده خوب بود ، ولی من دنبال ایده ای هستم که عملی باشه.بهداشت و میشه یه کاریش کرد ولی مسئله اصلی اینه که مردم دیگه جنسی که مارک و اسم و رسم درست حسابی نداشته باشه نمیخرن...
لطفا" کسانی که دست به عمل زدند راهنمایی کنن.ممنون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
اکبر
۱۶:۴۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
آقا کلا" مقاله واسه گرفتن ایده خوب بود ، ولی من دنبال ایده ای هستم که عملی باشه.بهداشت و میشه یه کاریش کرد ولی مسئله اصلی اینه که مردم دیگه جنسی که مارک و اسم و رسم درست حسابی نداشته باشه نمیخرن...
لطفا" کسانی که دست به عمل زدند راهنمایی کنن.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۳۹۴
مقاله عالی بود ولی کسب وکاری که فرمودید هر سه کار نیاز به مجوز بهداشت دارد وشما برای ارائه به بازار نیاز به شماره پروانه بهداشت دارین و بدون مجوز در اسرع وقت باعث تعطیلی کسب وکارتان خواهید شد ومتضرر می شوید بعد هم مردم جنس اصل ونسب دار می خرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
تشکر از مقاله فوق العاده شما
بسیار کمکم کرد
از اینا بازم بزارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۹ تير ۱۳۹۴
سلام من ماست وپنیر خیلی خوبی درست میکنم یعنی در حد خیلی عالی ودوست دارم که توی این کار پیشرفت کنم اما نه برای فروش توی سوپر مارکت ها بلکه به صورت صنعتی ولی نمیدانم که چطور شروع کنم لطفأ اگه میشه منو راهنمایی کنید.
Kazakhstan
عباس
۲۱:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۴
بچه ها بهداشت بهتون گير ميده يا اگر جنس شما در سوپر ماركت ببينه به اونم گير ميده
Iran (Islamic Republic of)
محمد ر
۱۵:۲۰ ۰۵ تير ۱۳۹۴
سلام من یکی از این موارد را انجام داده ام بدون مجوز تنها در یک اتاق 20 متری با حجمی تقریبا 1/2 موارد ذکر شده وراضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
احسان یوسفی
۱۸:۰۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
دوست عزیز سلام میشه لطف کنی راهنمایی کنی که از کجا و چه جوری شروع کنیم تا گرفتاری و مشکلات ما هم حل بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا س
۰۰:۳۹ ۳۰ خرداد ۱۳۹۴
سلام نکنه شما ایران زندگی نمیکن
بنده خواستم بسته بندی غلات بزنم بهداشت گیر داد.گفت باید مهندس صنایع غذایی داشته باشین گفتم خانمم مدرکشو داره.گفتن تو خونه یا انباری هر چقدر هم تمیز باشه نمیشه باید شهرک صنعتی باشی و هزاران اما و اگر دیگ
به خدا اگه بعضی از این اداره ها نبودن کسب و کار هم بیشتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
ماریا
۲۳:۵۴ ۱۹ تير ۱۳۹۴
به بهداشت چیکار دارین؟! شما یه چیزی تولید کن که نیاز به مجوز بهداشتم نداشته باشه. باید زرنگ باشی.بیخیال مجوز و اینطور چیزا. خدا بزرگه .
Netherlands
وحید
۱۵:۲۳ ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
با تشکر فراوان.واقعا ایران بهترین جا برای ارائه خدمات مناسب و شخصی ایست.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۴
فرمایشات بالا همه صحیح هستند ولی تا میری دست به یک کاری بزنی بروکراسی های حاکم ادرای مانع میشن و سنگ اندازی و مانع تراشی. یک دستگاه کوچک بسته بندی حتما باید وسط یک زمین صد هتکاری باشه!!! مثلا این کجاش ربطی به بهداشت داره. اما تو کشورهای دیگه خودشون واسه خودشون مانع
نمی تراشن
آخرین اخبار