اوباما: در صورت نیاز دستور استقرار نیروهای ویژه را برای مقابله با داعش صادر خواهم کرد

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفت ائتلاف علیه داعش در حالت تهاجمی قرار گرفته و شکست داعش حتمی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رییس جمهور آمریکا هر گونه حمله زمینی گسترده نظامیان کشورش در غرب آسیا را منتفی دانست.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفت که آمریکا نباید در یک جنگ طولانی دیگر در منطقه درگیر شود. ما احتمالا نیروهای ویژه ای را برای جلوگیری از عملیات شخص تروریست ها مستقر خواهیم کرد. ما برای جنگ با داعش به حمایت جمهوری خواهان و دموکرات ها نیاز داریم. ما باید به جهانیان ثابت کنیم که آمریکایی ها در جنگ با تروریسم متحد هستند. ما به جنگ علیه داعش در عراق و سوریه ادامه خواهیم داد. تهدید داعش باید پایان یابد.

وی افزود خلاص شدن از دست این تروریست ها، بویژه در مناطق شهری، زمان بر خواهد بود ولی ائتلاف در حالت حمله و تهاجمی قرار دارد و داعش نیز موضع تدافعی به خود گرفته و شکست این گروه حتمی است. 

باراک اوباما گفت: امروز نیروهای ما به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی از جمله کشورهای عربی به مقابله با داعش در عراق و سوریه ادامه می دهند. بیش از دو هزار حملات هوایی ائتلاف برای از بین بردن خطوط فرماندهی ،کنترل و پشتیبانی بر سر این تروریست ها فرود آمده است. ما در حال نابودی مواضع جنگی ،تانک ها ،خودروها ،پادگان ها و اردوگاههای آموزشی آنها هستیم. نیروهای محلی عراق کنترل را در دست دارند و در برخی از مکان ها داعش را به عقب راندند. اشتباه نکنید این ماموریت دشواری است و تا مدتها دشوار خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: داعش تضعیف شده است و دیگر تهدیدی برای کوبانی نیست.

وی افزود: ماموریت مقابله با این سازمان بسیار دشوار است. 

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا گفت ؛ ما یک گزینه پیش رو داریم و آن نابودی گروه تروریستی داعش است. من از کنگره خواستم اختیارات بیشتری به من بدهد تا از زور و با توسل به قدرت علیه داعش اقدام کنم. حمله گسترده و مکملی به زودی علیه داعش در سوریه و عراق انجام می شود.

اوباما افزود : ما به زودی نیروهای عراقی و مخالفان میانه رو سوری را آموزش می دهیم. 

رییس جمهور آمریکا گفت که بیش از 2000 حمله هوایی علیه تروریست ها صورت گرفته است.

وی اعلام کرد در صورت نیاز دستور استقرار نیروهای ویژه را برای مقابله با داعش صادر خواهد کرد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار