باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

پاسخ رزمندگان "لشکر 27 " برای آزادسازی "امامزاده عباس"/ انهدام زره‌پوش‌های دشمن

رزمندگان اسلام به ویژه گردان انصار لشکر 27 محمد رسول الله به فرماندهی شهید اسماعیل قهرمانی امامزاده عباس و اطراف مرقد را آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران ؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 
مناطق عملیاتی جبهه جنوب نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشت و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.
 
لذا باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.  
 
 *امامزاده عباس

"دشت عباس" در مسیر "دهلران -اندیمشک" و در غرب عین خوش قرار دارد. این دشت منطقه وسیعی از غرب رودخانه "کرخه" تا حوالی سه راه "ابوغریب" را شامل می‌شود و به دلیل وجود مدفن "امامزاده عباس (ع)" در آن بدین نام معروف شده است.  
 
ارتش عراق پس از اشغال عین خوش به سوی دشت عباس حرکت کرد و تیپ 42لشکر 10 زرهی عراق در مهر ماه 59 در این منطقه مستقر شد و این شهر 18 ماه در اشغال ماند.  
 
*آزادسازی اطراف مرقد با از بین بردن استعداد زرهی دشمن 

رزمندگان اسلام به ویژه "گردان انصار لشکر 27 محمد رسول الله (ص)"  به فرماندهی شهید "اسماعیل قهرمانی" در عملیات "فتح المبین " نبرد سختی در اطراف امامزاده عباس داشتند که موفق شدند بسیاری از تانک‌ها و نفربرهای دشمن را منهدم کرده و اطراف مرقد را آزاد کنند.  
 
پاسخ رزمندگان


در سال 1364 شش شهید گمنام عملیات "فتح‌المبین" توسط رزمندگان لشکر 57 ذوالفقار ارتش کشف و در قبرستان کنار امامزاده به خاک سپرده شدند که امروز زیارتگاه اهالی منطقه و زائران راهیان نور می‌باشد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار