عمار حکیم:

امام خمینی(ره) تاثیرگذاری گسترده‌ای بر ملت‌های اسلامی و مستضعف جهان داشت/ امام خامنه‌ای سعه صدر فراوان و توانمندی بالایی دارد

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ایران اتحاد و انسجام را در میان همه طیف های ملت ایران محقق کرد و امام خامنه ای نیز طرح انقلاب را حفظ کرد و با آن پا به دوره سازندگی کشور گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران اتحاد و انسجام را در میان همه طیف های ملی، مذهبی و دینی ملت ایران محقق کرد.. این انقلابی است که بر توسعه جامع اقتصادی، فرهنگی، علمی وفنی تکیه کرده و این امر باعث شده تا ایران در تحول علمی جهانی رتبه نخست را داشته باشد.. این انقلاب امنیت، ثبات و سازوکارهای زندگی شرافتمندانه، سازندگی و شکوفایی را برای ملت و شهروندان این کشور مهیا و میان جنبه های دینی - معنوی از یک سو و جنبه های مادی و معیشتی مردم از سوی دیگر ارتباط برقرار کرده است. و آنچه را که از هم پوشانی و همکاری نهادهای دینی یعنی حوزه های علمیه با نهادهای آکادمیک یعنی دانشگاهها مشاهده می کنیم از تاثیرات این انقلاب است..همچنین انقلاب اسلامی، انقلابی است که مدافع مظلومین و مستضعفان جهان است و این مساله را به عنوان ماده قانونی، برای همه دولت های ایران الزام آور دانست همچنین این انقلاب دفاع از آرمان فلسطین، آرمانهای کل مسلمانان، ایستادگی در برابر استکبار جهانی و حمایت از جنبش های آزادیخواهانه در جهان را در سرلوحه کار خود قرار داده است».

بر پایه این گزارش، حکیم در سخنانی به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همایش هفتگی فرهنگی گفت: این روزها در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران قرار داریم.. آنجا که مردی بزرگ، مرجعی عالیقدر و رهبری بی نظیر، یعنی امام خمینی (قدس سره) انقلاب و طرحی را آغاز کرد که به الگو و مرکز تحقیق وتحلیل برجسته ای تبدیل شده است که این طرح را از سایر طرح ها متمایز کرده است. امام خمینی (ره) با پیشینه دینی خود به عنوان فقیهی از سلاله علمای بزرگ و مراجع تقلید، با امور روزمره و واقعیت های اجتماعی و سیاسی با دیدگاهی منطقی و واقع گرایانه تعامل کرد و طرحی منطبق بر اصالت و سابقه دینی و هماهنگ با واقعیت های سیاسی وپیچیدگیهای آن که در دنیای امروز شاهدش هستیم، ارائه کرده است. و توانسته ثابت کند که اسلام می تواند جامعه و رهبری امتی را بسازد و توسعه کشوری را رقم بزند.

سید عمار حکیم افزود: یکی از مهمترین چالش هایی فرا روی جمهوری اسلامی، تعیین جایگزین برای جایگاه رهبری امام خمینی (ره) بود.. این مرجع فقیه دارای تاثیر گذاری گسترده نه فقط در ایران بلکه در میان ملت های اسلامی و مستضعف همه جهان بود اما سنت های تاریخی، اثبات کننده این است که رهبران، رهبرانی دیگر را ساخته و پرداخته می کنند به طوری که امام خامنه ای به عنوان فقیه، دانشمند و رهبری باتجربه، طرح و اساس انقلاب اسلامی را حفظ کرد و با آن پا به دوره سازندگی کشور گذاشت .. امام خامنه ای با حکمت و منطق بالا و رهبری کم نظیر خود توانست که راه پیشرفت را پیدا و مسیرها و راههای درست را اتخاذ کند».

سید حکیم در ادامه تاکید کرد: شخصیت امام خامنه ای، شخصیتی جامع و عمیق است و این مساله زمانی هویدا می شود که انسان در محضر ایشان قرار می گیرد یا سخنرانی های ایشان را پیگیری می کند به طوری که در این سخنرانی ها، می توان سعه صدر، دقت، عمق و یادآوری مسائل زیادی مربوط به جامعه، کشور و سیاست را که چه بسا در نگاه اولیه از دید انسان پنهان می ماند، یافت.

وی افزود: شخصیت امام خامنه ای علاوه بر بعد علمی، فقهی وتجربه سیاسی و قدرت اداره کشور دارای ویژگی سعه صدر فراوان و توانمندی بالا در حل و فصل امور به رغم پیچیدگی های بزرگ صحنه ایران و فشارها و تحریم های بین المللی بر این کشور در چند دهه گذشته است.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار