گزارش سایت فیبا از کمک آفاق به دفاع پتروشیمی

سایت فدراسیون جهانی بسکتبال که در جریان تعطیلی مسابقات بین المللی به وضعیت ملی پوشان مختلف در لیگ های داخلی می پردازد، این بار در گزارشی به تاثیر دفاع حامد آفاق در تیم پتروشیمی بندرامام پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ سایت فیبا در گزارش مربوط به حامد آفاق نوشت: اگر هواداران بسکتبال بین المللی در طول سالیان به تماشای بازی حامد آفاق برای تیم ملی ایران در تورنمنت های بزرگ پرداخته باشند، از تاثیر او در دفاع خبر دارند. او در جریان جام ملت های 2009 آسیا با 18 توپربایی در 9 بازی فوق العاده بود و ایران را به دفاع از عنوان قهرمانی آسیا هدایت کرد.

هر چند او در حمله هم می تواند تاثیر گذار باشد، کاری که در جام ملت های 2013 با 15 پرتاب 3 امتیازی موفق از 22 اقدام در جریان 5 بازی مقابل چین، هند، بحرین، قزاقستان و اردن انجام داد اما توانایی او در دزدیدن توپ از بازیکنان چشمگیرتر است.

این مهارت در جریان مسابقات جام جهانی مقابل فرانسه هم به خوبی نمایان بود. 

مطمئنا آفاق در این تابستان هم دقایق زیادی در جام ملت های چین بازی می کند و بار دیگر رهبری دفاع ایران را برعهده خواهد داشت. 

گارد 192 سانتی متری که امسال وارد 32 سالگی شد، در سوپرلیگ ایران هم حریفان را آزار می داد. او که بار دیگر برای پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی بازی می کرد، 4 توپربایی در جریان شکست 70 بر 66 نیمه نهایی مقابل دانشگاه آزاد داشت و 2 توپربایی دیگر هم در برد 72 بر 69 بازی بعد ثبت کرد. 

دفاع آفاق در برد تعیین کننده سوم نیمه نهایی مقابل آزاد هم تاثیرگذار بود و 3 توپربایی در جریان پیروزی 73 بر 68 داشت.

گفتنی است در گزارش سایت فیبا مسابقات فینال پتروشیمی و مهرام جا افتاده است اما در حالی که آمار توپربایی های آفاق مورد توجه فیبا بود، بازیکن پتروشیمی در جریان پیروزی بازی سوم فینال مقابل مهرام 10 توپربایی در کنار 12 امتیاز داشت و به پیروزی 61 بر 54 تیمش کمک کرد.

هر چند پایان لیگ ملی با باخت 74 بر 73 در بازی ماهشهر برای آفاق و پتروشیمی خوش نبود و سومین قهرمانی پیاپی لیگ با پتروشیمی برای وی ثبت نشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: حامد ، آفاق ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار